۰

پیشنهادی برای چرخشی برگزار شدن برخی جشنواره‌های تئاتری

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۷
به گزارش عصرتعادل،امیرحسین شفیعی با بیان آنکه جشنواره برای هنرمندانی که در جشنواره‌های دیگر کمتر فعالیت داشته‌اند فضایی برای کار به وجود آورد، به ایسنا گفت: بخشی از کارگردانان و بازیگران آثاری در این جشنواره بودند که برای اولین‌بار آن‌ها را در یک جشنواره رسمی می‌دیدم و این فرصتی است برای هنرمندانی که تازه می‌خواهند  وارد عرصه تئاتر شوند.
این کارگردان تئاتر خیابانی با تاکید بر اینکه جشنواره بسیج فرصتی برای بروز استعدادهای جوان و خلاق و گاهی هم خام است و اینکه این جشنواره هم مثل هر جشنواره دیگری نقاط ضعف و قوت و آثار خوب و معمولی داشته درباره رویه آموزشی این رویداد اظهار کرد: در بخش خیابانی بیشتر آموزش مربوط به طرح و ایده بود که در بیشتر کارها به دلیل وجود استاد، طرح و ایده‌های خوب، اما در اجرا ضعیف بودند. به نظرم در اجرا هم این کارها باید تحت نظر یک استاد قرار می‌گرفتند تا طرح‌ها در سطح اجرا و بازیگری هم پخته شوند.
شفیعی با اشاره به این مسأله که همراهی استاد راهنما با گروه‌ها صرفاً تا مرحله طرح بوده، گفت: به همین دلیل ما با نمایش‌هایی روبه‌رو بودیم که طرح‌ها فوق العاده بودند، ولی کارگردانی و بازی‌ها در سطح پایین‌تری قرار داشتند؛ به همین دلیل تعیین برندگان بخش طرح و ایده نیازمند دقت بیشتری بود و زمان زیادی از ما گرفت.
کارگردان «دریادلان» درباره ساختار اجرایی جشنواره منظم‌تر بودن آن را برجسته دانست و گفت: فضا هم برای هنرمندان جوان و هم برای حرفه‌ای‌ها باید مهیا باشد. در بدنه بسیج هنرمندان، هنرمندان حرفه‌ای هم هستند که باید تشویق شوند تا در این جشنواره شرکت کنند و در کنار هنرمندان جوان قرار بگیرند تا سطح جشنواره ارتقا پیدا کند.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره در استان هرمزگان افزود: تبادل تجربه‌ها معمولاً هدف جشنواره‌هاست، مثلاً جوانی که از یک شهر دوردست می‌آید و امکان تماشای تئاتر حرفه‌ای در تهران را ندارد حداقل در جشنواره‌ها باید بتواند اجراهای حرفه‌ای ببیند. با این حال به نظرم تمام جشنواره‌ها به جز جشنواره فجر باید در استان‌ها برگزار شود چون تنها مخاطبان تهرانی مخاطب تئاتر نیستند. جشنواره اگر به صورت چرخشی در استان‌ها باشد بهتر و جذاب‌تر است. مسئولان بسیج و سپاه استان‌ها معمولاً زیاد درگیر تئاتر نیستند؛ اما همین که یک هفته آن شهر درگیر تئاتر شود تلنگری برای تئاتر آن شهرستان خواهد بود و وضعیت تئاتر کشور بهتر خواهد شد.
انتهای پیام
کد مطلب : ۱۱۳۹۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.