۰

شورای نگهبان اصلاحات برنامه ششم را تائید کرد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۹
به گزارش عصر تعادل، در پایان جلسه علنی امروز صبح مجلس شورای اسلامی، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان با ارائه تذکر آئین‌نامه‌ای به استناد ماده ۱۸۵ آئین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: بودجه‌های سالانه باید برش یک پنجمی از برنامه توسعه باشد و در حال حاضر نیز برنامه ششم توسعه هنوز نهایی نشده و بسیاری از تبصره‌های لایحه بودجه با مفاد برنامه ششم مغایرت دارد.

وی تصریح کرد: چون لایحه بودجه به صورت ماده واحده است، به دلیل مغایرت‌های فراوان با برنامه ششم نیاز به رأی دو سوم مجلس را دارد.

سلیمی با اشاره به نمونه‌هایی از این مغایرت‌ها از جمله در حوزه آموزش و پرورش، رزمندگان و هدفمندسازی یارانه‌ها، تأکید کرد: اجباری نداریم که بودجه را الان نهایی کنیم؛ آئین‌نامه مجلس این اجازه را می‌دهد تا «دو دوازدهم» بودجه را فعلاً نهایی کنیم تا اصل بودجه با حوصله بیشتری بررسی شده و برنامه ششم نیز رعایت شود.

پس از تذکر این نماینده، علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در پاسخ به وی گفت: ظاهراً شورای نگهبان ایرادی به اصلاحات انجام شده در مجلس در رابطه با لایحه برنامه ششم نگرفته و برنامه توسعه نهایی شده است؛ لذا در بررسی بودجه ۹۶‌ می‌توان به برنامه ششم توسعه استناد کرد و اگر جایی از بودجه مغایرتی با برنامه داشته باشد، نیاز به دو سوم رأی مجلس خواهد داشت.
کد مطلب : ۱۱۳۹۶۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.