۰

کدام مقصد گردشگری این روزها امن است؟

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۴
به گزارش عصرتعادل، ترکیه کشوری اوراسیایی است که بخش بزرگ کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در جنوب غرب آسیا و بخش کوچکی از آن در منطقه بالکان قرار دارد. این کشور از سالیان دور مقصد گردشگران از کشورهای مختلف جهان از جمله آفریقای جنوبی، فدراسیون روسیه، آذربایجان، گرجستان، ایران و ... بوده است. اما اقدمات تروریستی و وقوع چند انفجار در استانبول، شانلی اورفه، دیاربکر، تیراندازی ترویستی در کلوپ رینا و ناامنی‌هایی از این دست چندی‌ست که حال روز خوشی برای این منطقه زیبای گردشگری نگذاشته است.

از آنجا که درآمدهای ناشی از گردشگری به عنوان مهمترین عامل اقتصادی کشورها به شمار می‌رود و منابع حاصل از حضور گردشگران حتی از فروش نفت هم بیشتر است این صنعت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. مسلما هر مقصد گردشگری باید از مولفه‌هایی برخوردار باشد تا بتواند مسافران بین‌المللی را به خود جذب کند که ثبات و امنیت از اصلی‌ترین این گزینه‌هاست. هیچ گردشگری علاقه‌مند به حضور در شرایط بحرانی یا ناامن مقصد سفر خود نیست.

لازم است بدانیم «امنیت گردشگری» تنها حفاظت گردشگران از دزدان و آدم‌‌رباها نیست؛ بلکه امنیت جاده‌ای، ایمنی پرواز، تشریفات اداری دریافت ویزا و .. همه و همه از مقوله‌های امنیت گردشگری هستند که گردشگر قبل از انتخاب مقصد سفر به آن توجه خواهد کرد.

 
کدام مقصد گردشگری این روزها امن است؟
 
***خطری که گردشگران ترکیه را تهدید می‌کرد
 
در پائیز سال گذشته میلادی دو انفجار مهیب استانبول را لرزاند که در این انفجارها ده‌ها نفر کشته شدند. براساس گزارش شبکه سی ان ان در این حادثه تروریستی 155 تن مجروح شدند. نخستین انفجار استانبول به وسیله یک خودروی بمب گذاری شده و به وسیله کنترل از راه دور روی داد. پس از انفجار نخست، یک عامل انتحاری خود را در یک کیلومتری حادثه اول، منفجر کرد. البته گروه حامی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) مسئولیت انفجارهای پائیز در استانبول را برعهده گرفته بود.

همچنین یک انفجار دیگر روز سه‌شنبه 18 خرداد در یکی از شلوغترین ساعات تردد روزانه نزدیک یک منطقه توریستی، یک دانشگاه بزرگ و دفتر شهردار صورت گرفت. که در آن 11 نفر کشته شدند. در زمستان سال 2015 نیز یک انفجار مهیب استانبول را لرزاند که بیش از 40 نفر کشته و زخمی برجای گذاشت.
 

چرا نباید به ترکیه سفر کنیم/ناامن‌ترین کشور منطقه پس از سوریه را بهتر بشناسیم + تصاویر
 
**انفجارهای  "دیاربکر"
 
در انفجار ترورریستی شهر "سور" استان دیاربکر ترکیه که در زمستان سال جاری میلادی رخ داد یک نفر کشته و 3 نفر دیگر نیز زخمی شدند. این انفجار ساعت  16 و 30 دقیقه به وقت محلی، نزدیک دانشگاه دجله واقع در شهرستان سور از توابع این استان به وقوع پیوست.  هدف عاملان این انفجار، خودروی گشتی پلیس بود که در این انفجار تروریستی، یک پلیس کشته و سه پلیس دیگر مجروح شدند. این حمله انتحاری از سوی داعش صورت گرفت.
 
چرا نباید به ترکیه سفر کنیم/ناامن‌ترین کشور منطقه پس از سوریه را بهتر بشناسیم + تصاویر

دیگر انفجار دیاربکر در تابستان سال گذشته میلادی انجام شد که در آن ده ها نفر کشته و مجروح شده بودند .  در حقیقت این انفجارها نشان می دهد که وضعیت امنیت ترکیه بسیار نامساعد است.

**تیراندازی کلوپ رینا

در حمله به باشگاه شبانه رینا در استانبول در روز کریسمس 39 نفر کشته و 65 نفر زخمی شدند.  مقامات آنکارا اعلام کرده بودند که یک مرد 22 ساله با تابعیت دوگانه فرانسوی-ترکیه ای، که گفته می شود یکی از طراحان اصلی حمله مرگبار به باشگاه شبانه رینا در استانبول بوده است، را دستگیر کردند. خبرگزاری آناتولی اعلام کرد این جوان 22 ساله پس از هفته ها تحقیقات گسترده در استانبول دستگیر شد. فرماندار استانبول اعلام کرد عامل حمله به باشگاه شبانه در این شهر در افغانستان آموزش دیده است و به چهار زبان سخن می گوید.  وی سلاح، پول و مدارک جعلی به همراه داشت. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران همزمان با نزدیک شدن ایام نوروز گردشگران گزینه‌هایی را برای گذراندن تعطیلات خود در نظر خواهند گرفت و این در حالی است که برخی کشورهای منطقه از گزینه امنیت بی‌بهره هستند.
کد مطلب : ۱۱۳۹۸۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.