۰

یک وضعیت نشستن ممنوع برای کودکان!

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۹
به گزارش عصرتعادل و به نقل از عصر ایران، بسیاری از کودکان تمایل دارند که در وضعیت W روی زمین بنشینند زیرا در این حالت احساس امنیت و پشتیبانی بیشتری دارند. متاسفانه بیشتر والدین از این حقیقت آگاه نیستند که نشستن در وضعیت W می‌تواند به عوارض بیشتری منجر شود.
«هلثی لایف ویژن» نوشت: والدین نباید اجازه دهند کودکان در وضعیت W روی زمین بنشینند زیرا می‌تواند آثار منفی بر الگوهای رشد کودکان داشته باشد.
از جمله آثار منفی نشستن در این وضعیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
مشکلات ارتوپدی
توسعه با تاخیر ثبات و کنترل وضع اندامی
توسعه با تاخیر مهارت‌های حرکتی پالایش شده
همه والدین بهترین‌ها را برای فرزندان خود می‌خواهند و قصد دارند فرزندشان از رشد مناسب و درست برخوردار باشد. برای دستیابی به این هدف، یکی از کارهایی که نباید اجازه دهید کودکان انجام دهند، نشستن در وضعیت W است زیرا فشار اضافی بر بدن وی وارد می‌شود.
نشستن در وضعیت W استرس غیر ضروری بر قسمت‌های زیر وارد می‌کند:
تاندون‌های پاشنه
ماهیچه‌های همسترینگ
ماهیچه‌های گردنده داخلی
عضله‌های دور کننده کفل
شایع‌ترین مشکلی که می‌تواند به واسطه نشستن در وضعیت W شکل بگیرد، دررفتگی است. همچنین این وضعیت می‌تواند موجب کوتاه و سفت‌تر شدن عضلات شود که در نتیجه آن توسعه مهارت‌های حرکتی، تعادل و هماهنگی تحت تاثیر قرار می‌گیرند. نشستن در وضعیت W می‌تواند بر عضلات تنه تاثیرگذار باشد زیرا آنها تضعیف می‌شوند و توسعه‌نیافته باقی می‌مانند.
ثبات عامل کلیدی برای پیشگیری از نشستن کودکان در این وضعیت محسوب می‌شود. به فرزند خود چگونگی درست نشستن را آموزش دهید و در صورت نیاز هر روز آن را تکرار کنید. به عنوان مثال می‌توانید یک میز کوچک به همراه یک صندلی برای فرزند خود خریداری کنید و طرح خود را با موفقیت به سرانجام برسانید.
همه کودکانی که در وضعیت W می‌نشینند دچار مشکلات جدی و مختلف نمی‌شوند اما همچنان پیشگیری از نشستن در این حالت و آموزش شیوه درست نشستن آنها را از هر نوع خطری ایمن نگه می‌دارد.
انتهای پیام
کد مطلب : ۱۱۴۰۱۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.