۰

پیش‌ نویس جدید فرمان مهاجرتی ترامپ

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۰
به گزارش عصر تعادل، آسوشیتدپرس با انتشار خبری مدعی شد که در پیش‌ نویس جدید دستور مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا همان ۷ کشور پیشین از سفر به این کشور منع شده اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، در پیش نویس جدید، اتباع همان ۷ کشوری که در فرمان اصلی مورد هدف قرار گرفته بودند، کماکان از ورود به خاک آمریکا منع می شوند.

در پیش نویس اخیر، افرادی که گذرنامه آمریکا را در اختیار دارند، حتی اگر از آن استفاده نیز نکرده اند می توانند به این کشور مسافرت کنند.

لازم به ذکر ست، پس از اینکه ترامپ در ۲۷ ژانویه سال جاری میلادی با صدور دستوری از ممنوعیت سفر اتباع ۷ کشور مسلمان به کشورش خبر داد، دادگاهی در شهر «سیاتل» طی حکمی آن را به صورت موقت لغو کرد.

«جیمز رابرت» یکی از قضات فدرال شهر سیاتل ایالت واشنگتن آمریکا طی حکمی، دستور لغو موقت سیاست مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور، مبنی بر ممانعت از ورود اتباع هفت کشور مسلمان به خاک آمریکا برای یک بازه زمانی ۹۰ روزه را صادر کرده بود.

دولت ترامپ در پی این اقدام و برای لغو حکم این قاضی، از دادگاه دیگری تقاضای بررسی فوری پرونده مذکور را مطرح نمود؛ لیکن این دادگاه حکم خود را مبنی بر لغو فوریت بررسی اعلام و موضوع را به صورت عادی در دستور کار خود قرار داد.

دو هفته پیش نیز دادگاه تجدید نظر حکم دادگاه بدوی فدرال را علیه ترامپ مورد تأئید قرار داد تا رئیس جمهور جدید آمریکا پرونده قضائی مربوط به دستور خود را تنها از طریق دادگاه عالی این کشور بتواند مورد پیگیری قرار دهد.

گفتنی است، فقدان نام عربستان در فهرست اتباع ۷ کشوری که بر اساس دستور اجرائی «دونالد ترامپ» نمی توانند به آمریکا بروند، تردیدهای زیادی را درباره این حکم به وجود آورده است.
کد مطلب : ۱۱۴۰۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.