۰

امارات از روسیه موشک ضدزره می خرد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۵
به گزارش عصر تعادل، امارات متحده عربی یکی از واردکنندگان بزرگ تسلیحات نظامی در خاورمیانه اینک با عقد قرارداد نظامی با روسیه قصد دارد از این کشور مقادیر متنوعی جنگ افزار وارد نماید.

به نوشته وبگاه انگلیسی «العربی»، امارات روز دوشنبه قراردادهایی به ارزش 1.9 میلیارد دلار منعقد کرد که قرارداد 700 میلیون دلاری با شرکت روسی «روسوبرون اکسپورت» یکی از آن‌هاست.

بر این اساس، امارات قصد داد 5 هزار قبضه موشک ضد زره را از روسیه دریافت کند. این کشور در این زمینه از روسیه آموزش‌های لازم و پشتیبانی لجستیک را نیز کسب می‌کند.

امارات همچنین گفت‌‌وگوهایی را با شرکت «روستک» برای ساخت یک جنگنده سبک شبیه به «میگ _29» دو موتوره شروع کرده و قرار است این پروژه در سال 2018 آغاز شود.

«سرگئی چمزوف» رییس شرکت روستک گفت: «یکی از مهمترین نتایج چند روز گذشته برای ما امضا قرارداد با امارات در حوزه همکاری‌های نظامی و صنعتی است. یکی از این همکاری‌ها توسعه و عرضه جنگنده نسل پنجم است.»

این وبگاه نوشت: «روسیه اینک در پی سرمایه گذاری نظامی در خاورمیانه برآمده و این امر از سال گذشته با ایجاد پایگاه نظامی در سوریه و برگزاری رزمایش نطامی مشترک با مصر هویدا شد.»

العربی نوشت: «امارات علاوه بر توافقنامه نظامی با روسیه روز گذشته قراردادی به ارزش 235 میلیون دلار با شرکت سوئدی "ساب" برای دریافت تجهیزات جدید تجسسی هوابرد منعقد کرد.»
کد مطلب : ۱۱۴۲۰۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.