۰

پورموسوی: دیدید بهانه نمی‌آوردیم؟

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۴
به گزارش عصر تعادل، بدون ‌شک یکی از شگفتی‌سازان روز نخست لیگ قهرمانان آسیا را می‌توان نماینده خوزستانی ایران دراین رقابت‌ها دانست. استقلال خوزستان در نخستین تجربه آسیایی‌اش توانست نماینده عربستان را از پیش‌رو بردارد، درشرایطی که یک هفته قبل حتی مشخص نبود که این تیم توانایی سفر به عمان و برپایی اردوی پیش از مسابقه را دارد یا خیر. به همین بهانه با سرمربی آبی‌های خوزستان همکلام شدیم. در ادامه گفت‌وگوی «شهروند» با سیروس پورموسوی را می‌خوانید:   

  از بازی شروع کنیم که درنهایت با برتری یک گله شما به اتمام رسید.

ما برای این بازی برنامه داشتیم و از چند هفته قبل آنها را آنالیز کرده بودیم. می‌دانستیم که الفتح روی ضربات ایستگاهی ضعف دارد و یکی از مسائلی که در بازی‌های این تیم در لیگ عربستان دیده می‌شد، همین موضوع بود. از همان ابتدای بازی توانستیم روی ضربات ایستگاهی موقعیت ایجاد کنیم و با بدشانسی چند توپ ما به گل نرفت اما در دقایق آخر بالاخره روی یک کرنر به گل پیروزی رسیدیم که باعث پیروزی ما شد.

  شما دراین بازی میزبان بودید اما مجبور شدید به عمان بروید؟

بله، شرایط طوری رقم خورده که نمایندگان ایران باید برای میزبانی هم به کشور دیگری بروند. همین موضوع مشکلات زیادی را برای ما به وجود آورد اما خوشحالم که بازیکنانم بدون توجه به مسائل حاشیه‌ای در زمین حاضر شدند. با این‌که ورزشگاه سلطان قابوس از امکانات خوبی برخوردار بود اما کیفیت چمن این ورزشگاه جالب نبود و کمی ما را دچار مشکل کرد.

  بعد از پیروزی هم، گفتید این برد را به مردم خوزستان تقدیم می‌کنید.

این روزها مردم خوزستان درشرایط سختی زندگی می‌کنند و نیاز به کمک دارند. بازیکنان ما هم به عشق همین مردم در زمین تا لحظه آخر جنگیدند تا بردشان را به هواداران خوزستانی تقدیم کنند.

  شما تا هفته گذشته حتی مشخص نبود که به عمان سفر می‌کنید یا خیر؛ مشکل مالی تیمتان حل شد؟

شرایط ما برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا واقعا عجیب بود. تیمی که قهرمان ایران شده، حتی پول خریدن بلیت هواپیما را نداشت و به همت یک آژانس هواپیمایی توانست بلیت و ویزا را به صورت قرضی دریافت کند. به ‌هرحال، در روزهای اخیر اتفاقاتی در تهران رخ داد و مدیرعامل باشگاه با رئیس فدراسیون ملاقات کرد تا وزارت ورزش نیز دست به کار شود. درنهایت هم فدراسیون هزینه‌های سفر و میزبانی ما را تقبل کرد تا آبروی نماینده ایران نرود.

  بعد از شکست الفتح برخی از کارشناسان اعلام کردند تیم مقابل شما پایین‌تر از سطح این مسابقات بوده است.

از این صحبت‌هایی که دراین یکی، دو روزه مطرح شد، شدیدا دلخورم. متاسفم که برخی به جای این‌که به خاطر برد نماینده کشورشان خوشحال باشند، از ضعف تیم حریف می‌گویند و می‌خواهند برد ما را کوچک جلوه دهند. مطمئن باشید تمام تیم‌هایی که به لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند، از فیلترهای زیادی رد شدند. همین الفتح چند بازیکن خارجی داشت که مبالغ قرارداد آنها از بودجه کل تیم ما هم بیشتر است اما ما به خوبی آنها را کنترل کردیم.

  بازی بعدی شما شاید سخت‌تر باشد درخانه الجزیره امارات به میدان می‌روید؟

تمام بازی‌ها سخت است. ما امروز به سمت امارات حرکت می‌کنیم و چند روز در شارجه تمرین می‌کنیم و سپس به ابوظبی می‌رویم. با این‌که الجزیره مقابل لخویا شکست سنگینی داشت اما این تیم بارها برای تیم‌های ایرانی مشکل‌ساز شده است. ما از رحیم زهیوی بازیکن سابق خودمان که به نظرم هنوز هم حضورش در استقلال خوزستان حس می‌شود، خواستیم به واسطه حضورش درقطر تماشاگر دیدار لخویا و الجزیره باشد و آنالیزش را از تیم اماراتی بگوید. امیدوارم در بازی دوم نیز سربلند باشیم و دست پر به ایران بازگردیم.

  با این روند استقلال خوزستان مدعی صعود از این گروه هست؟

ما مشکلات فراوانی داریم و تیم‌های رقیب هم سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند. وقتی قبل از شروع مسابقات از مشکلاتمان گفتیم، دیدیم برخی گفته‌اند پورموسوی از حالا برای باخت تیمش بهانه‌تراشی می‌کند. دیدید که بهانه نبود و ما با دست خالی رفتیم و برنده شدیم. حالا هم من قولی نمی‌دهم اما مطمئن باشید تا لحظه آخر برای صعود به دور بعدی می‌جنگیم. 
کد مطلب : ۱۱۴۲۷۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.