۰

پنجعلی: تساوی مقابل الهلال نتیجه بدی نبود

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۳
به گزارش عصر تعادل،محمد پنجعلی در مورد تساوی پرسپولیس و الهلال در اولین بازی دو تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: بازی سختی برای پرسپولیس بود و از این‌رو تساوی در این مسابقه نمی‌تواند نتیجه چنان بدی برای این تیم باشد، مخصوصاً اینکه هواداران حاضر در ورزشگاه طرفدار الهلال بودند و در واقع پرسپولیس در این مسابقه میهمان بود.

وی افزود: پرسپولیس و الهلال هر دو از بهترین تیم‌های گروه‌شان هستند و به این خاطر بازی آنها نزدیک بود، شاید بهتر است بگوییم هیچ‌کدام از دو تیم زورش به دیگری نرسید. به هر صورت این بازی اول دو تیم به حساب می‌آمد و طبیعی است در هر تورنمنتی همیشه بازی اول سخت است. ضمن اینکه برخی بازیکنان پرسپولیس اولین‌بارشان بود که این رقابت‌ها را تجربه می‌کردند و در بازی‌های بعدی بهتر عمل خواهند کرد.

پیشکسوت پرسپولیس در ادامه با اشاره به کیفیت دیدار پرسپولیس - الهلال یادآور شد: کیفیت بازی در حد آسیا خیلی خوب بود، اما اگر بخواهیم این بازی را به طور مثال با دیدار منچستر‌سیتی - موناکو که ساعاتی بعد از این بازی در انگلیس برگزار شد، مقایسه کنیم اندازه زمین تا آسمان فاصله داشت. باید قبول کرد که فاصله فوتبال آسیا و اروپا خیلی زیاد است و شاید فقط یکی دو تیم آسیایی باشند که تا حدی خودشان را به فوتبال اروپا نزدیک کرده باشند. تیم‌های ایرانی هم که از نظر امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری روزبه‌روز فاصله‌شان حتی با تیم‌های قدرتمند آسیایی بیشتر می‌شود و اصلاً نباید خودمان را با فوتبال اروپا مقایسه کنیم.

پنجعلی خاطرنشان کرد: به عقیده من فقط تماشاگران‌مان در دنیا بهترین هستند، اما در زمینه‌های دیگر فرسنگ‌ها عقب هستیم. وقتی دو تیم پرطرفدار ما همچنان یک ورزشگاه اختصاصی ندارند دلیل ندارد که بخواهیم خودمان را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم. در زمینه مسائل اقتصادی هم حرف نزنم بهتر است. البته در یک زمینه هم حرف اول را در دنیا می‌زنیم و آن هم دعواهای داخلی است! شما ببنید هر روز در رسانه‌ها چند نفر چه در زمینه مسائل ورزشی و چه در مسائل دیگر در حال دعوا با یکدیگر هستند! یکی مثل کارلوس کی‌روش هم خیلی خوب متوجه این موضوع شده و مدام در حال دعوا کردن با مربیان و مسئولان فدراسیون است.

وی در پایان راجع به اینکه آیا پرسپولیس و دیگر نمایندگان کشورمان می‌توانند در لیگ قهرمانان آسیا مدعی باشند؟، گفت: مگر ادعا نمی‌کنیم بهترین فدراسیون را در آسیا داریم و تیم ملی کشورمان هم در آمار فیفا اول است، پس چرا نباید تیم‌های باشگاهی‌مان در آسیا مدعی باشند؟! واقعیت این است که ما در آسیا به غیر تماشاگران‌مان در هیچ زمینه‌ای بهترین نیستیم و بی‌جهت نباید خودمان را غول بزنیم. باشگاه‌های ما شاید بتوانند تا مرحله‌ای پیش بروند، اما مقابل تیم‌های پرقدرت و همیشه مدعی آسیا به مشکل خواهند خورد.
کد مطلب : ۱۱۴۳۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.