۰

صوفی: اصلاح طلبان از روحانی عبور نمی کنند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۴
به گزارش عصر تعادل،علی صوفی، وزیر اسبق تعاون و عضو سابق شورای سیاستگذاری در خصوص برنامه های اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96، گفت: نظر رسمی اصلاح طلبان از سوی شورای سیاستگذاری اعلام خواهد شد و من نظر شخصی خود را در این زمینه عنوان میکنم. افراد و برخی از احزاب که سخنانی را در این زمینه اعلام می‌کنند نظر کلی جریان اصلاحات نیست و نظرفردی خودشان است.

وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان طی همان برنامه ای که برای انتخابات مجلس داشتند و زیر نظر شواری سیاستگذاری حرکت خواهند کرد.باید منتظر برنامه های شورای سیاستگذاری باشیم که ببینیم با آقای روحانی وارد مذاکرات می‌شوند یا خیر که اکنون مشخص نیست.آن چیزی که مشخص است، این است که با وجود حسن روحانی اصلاح طلبان از وی عبور نخواهند کرد و برای رقابت با وی هم هیچ گزینه ای را مطرح نمی‌کنند.

صوفی با بیان اینکه ممکن است در طول انتخابات یک گزینه همراه آقای روحانی باشد، خاطرنشان کرد:ممکن است برخی در این بین خود را برای کاندیداتوری معرفی کنند اما  قطعا در دایره حمایت اصلاح طلبان و شورای سیاستگذاری خارج خواهند بود.

استاندار اسبق بوشهر، افزود: آن چیزی که از سوی دکتر عارف به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری نیز اعلام شد این بود که قصد عبور از روحانی را نداریم و از وی حمایت خواهیم کرد؛ به همین دلیل گزینه‌ای هم برای رقابت با وی معرفی نخواهیم کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه محتمل است که در کنار حسن روحانی گزینه پوششی داشته باشیم، تصریح کرد: حضور گزینه پوششی با اطلاع روحانی خواهد بود. با ایشان در مورد گزینه پوششی قطعا صحبت خواهد کرد اما در مورد مصادیق نیازی نیست با وی هماهنگ شویم و بگوییم چه کسانی به عنوان نامزد همراه، کنار ایشان خواهد بود، اما در خصوص کلیات با وی حتما صحبت میشود و اطلاع می دهیم که این به معنای عبور از وی نخواهد بود.

صوفی با تاکید بر اینکه کاندیدای پوششی در نهایت به نفع آقا روحانی کنار خواهند رفت، عنوان کرد: اتفاقی که برای اصولگرایان رخ داد برای اصلاح طلبان رخ نخواهد داد، زیرا همانطور که گفتم اصلاح طبان در تهران وسایر استان‌ها که سازماندهی می‌شوند به طور اجماعی عمل خواهند کرد و همه در قالب یک ایده منسجم خواهند بود؛ با این سازوکار قطعا کسی نمی‌تواند تخطی کند و از این بابت نگرانی نخواهیم داشت.

 وی ادامه داد: تاکنون مشخص نشده است که یک یا چند گزینه خواهیم داشت، تا در شورای عالی سیاستگذاری این موضوع نهایی نشود چیزی مشخص نیست و آنطور که اطلاع دارم روی مصادیق هم بحثی نشده است.
کد مطلب : ۱۱۴۳۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.