۰

همه به کسب سهمیه راضی هستند!

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۷
به گزارش عصر تعادل، کارشناس فوتبال با بیان اینکه باشگاه های ایران برنامه و هدفی برای قهرمانی در آسیا ندارد گفت: مهمترین هدف تیم‌های لیگ برتری ما این است که سهمیه آسیا را کسب کنند!
 
مسعود اقبالی در خصوص عدم قهرمانی ۲۵ سال گذشته تیم های ایرانی در قاره آسیا اظهار داشت: هیچ یک از تیم هایی که در لیگ برتر بازی می‌کنند برای قهرمانی در آسیا نه هدف دارند و نه برنامه ریزی می کنند و نه به لحاظ مالی و اقتصادی توان این کار را دارند. آخرین هدف باشگاه های ایرانی کسب سهمیه آسیاست و تیم های ما با دریافت این سهمیه راضی می‌شوند.
 
مدرس رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: دو سه سال است که بیشترین وقت من به برگزاری کلاس‌های مربیگری در کشورهای آسیایی می‌گذرد و در این اقامت‌هایی بین دو تا چهار هفته در بسیاری از کشورهای آسیایی داشته‌ام. از کشورهایی که در سطح اول فوتبال آسیا هستند مثل کره جنوبی و ژاپن تا کشورهایی که هیچ حرفی برای گفتن در فوتبال ندارند. مثل نپال و هند و بنگلادش. وجه مشترک همه این کشورها در این بوده که برای آینده خود برنامه ریزی دارند، اقتصاد فوتبال شان بیمار نیست و چرخه پول در فوتبال شان سالم است. 
 
وی افزود: متاسفانه ما هیچ برنامه‌ای برای فوتبال باشگاهی نداریم. همین که لیگی برگزار کنیم و باری به هرجهت آن را به پایان برسانیم برای مان کافی است. تیم‌های ما هم نهایت خواسته شان از حضور در لیگ کسب سهمیه آسیاست و وقتی به آسیا رسیدند هیچ برنامه‌ای برای موفقیت در آن ندارند. این چرخه معیوب سالهاست که در فوتبال جریان دارد و هیچ اراده‌ای هم برای ترمیم آن وجود ندارد. 
 
اقبالی خاطرنشان ساخت: فوتبال ما بیمار است و این را همه می‌دانند. اما فرد دلسوز در این فوتبال زیاد نداریم. کمتر مدیری در این فوتبال هست که برای بعد از دوران خودش هم برنامه داشته باشد. همه به این فکر هستند که دوران مدیریتی شان را به سلامتی پشت سر بگذارند. فوتبال ما چشم انداز بلند مدت ندارد. چرخه اقتصادی‌اش معیوب است و همه این‌ها دست در دست هم می‌دهند تا در سطح باشگاهی ۲۵ سال از توفیق های قاره‌ای محروم باشیم.
 
کارشناس فوتبال کشورمان بیان داشت: فدراسیون به عنوان متولی اصلی فوتبال کشورمان باید نظارت بیشتری بر باشگاه‌ها داشته باشد. باید راه برای خصوصی سازی باشگاه‌ها باز شود و در بخش خصوصی نیز راه برای درآمدزایی در فوتبال ایجاد شود. تا زمانی که فوتبال به بخش خصوصی واگذار نشود، اقتصاد در فوتبال رونق نگیرد و برنامه ریزی بلند مدت در فوتبال نداشته باشیم آش همان آش است و کاسه همان کاسه و از قهرمانی باشگاهی در آسیا خبری نخواهد بود.
 
 از آخرین سالی که یک تیم ایرانی قهرمان باشگاه های آسیا شد ۲۵ سال می گذرد. تیم فوتبال پاس تهران که حالا در آستانه سقوط به لیگ دسته سوم است در سال ۱۹۹۲ قهرمان آسیا شده بود.
کد مطلب : ۱۱۴۴۱۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.