۰

پس لرزه های برگزیت ادامه دارد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۳
به گزارش عصر تعادل، گزارشات منتشر شده از «اچ اس بی سی» حاکی از کاهش سود قابل توجه این بانک اروپایی در سال ۲۰۱۶ میلادی به دلیل پس لرزه های «برگزیت» است.
 
 
 اچ اس بی سی(HSBC) انگلیس که به عنوان چهارمین بانک بزرگ جهان و نیز بزرگ ترین بانک اروپایی محسوب می شود، با کاهش سود قابل توجهی در سال ۲۰۱۶ میلادی روبرو شد.

به گفته تحلیل گران اقتصادی، روند نزولی سود اچ اس بی سی به تبعات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر می گردد.  

در همین حال سود خالص این بانک سرشناس در سال گذشته میلادی، ۸۲ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۵ میلادی کاهش یافت. در مجموع سود اچ اس بی سی در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۲۴۸ میلیارد دلار کاهش یافت که این رقم برای سال قبل از آن، ۱۳۵۲ میلیارد دلار گزارش شده است.  

همچنین از جمله دلایل سقوط آزاد در سود اچ اس بی سی به عملیات های بانکداری خصوصی یکی از شعب این بانک در سوئیس در سال ۲۰۱۵ میلادی بر می گردد که نوعی کلاهبرداری مالیاتی محسوب می شود و جریمه بسیار هنگفتی را به همراه داشت.

البته بسیاری از کارشناسان اقتصادی، عملکرد ضعیف اچ اس بی سی را به شرایط بغرنج اقتصاد جهانی در سال های اخیر نسبت می دهند که بسیاری از بانک ها برای فرار از حوزهای پر ریسک امور مالی و نیز قرار دادن سودهای بانکی در پایین ترین سطح ممکن، به حاشیه سود خود آسیب جدی وارد کردند.  

 بر همین اساس اچ اس بی سی در بیش از ۷۰ کشور جهان فعالیت می کند و قرار است تا سال ۲۰۱۹ میلادی ۸ هزار کارمند دیگر خود را بریتانیا تعدیل کند؛ ضمن اینکه دفتر مرکزی خود را در لندن حفظ خواهد کرد؛ اما حداقل یک هزار نفر از کارمندان خود را در بریتانیا به دلیل خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به پاریس انتقال خواهد داد.
کد مطلب : ۱۱۴۴۷۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.