۰

حمایت اتحادیه هنرمندان از رسانه ها مقابل ترامپ

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۵
به گزارش عصر تعادل، انجمن بازیگران پرده-فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا (SAG-AFTRA) بیانیه ای صادر کرده و در آن به شدت از «رسانه آزاد و جلوگیری نشده» حمایت کرده است.
 
 حمایت اتحادیه هنرمندان آمریکایی از رسانه ها مقابل ترامپ 

به نقل از ورایتی، این اتفاق تنها سه روز پس از این افتاد که پرزیدنت دونالد ترامپ نخستین کنفرانس رسانه ای جداگانه خود را برگزار کرد و در آن به خبرنگاران نیویورک تایمز، ای بی سی، سی بی اس، سی ان ان و ان بی سی حمله کرد و آن ها را «دشمن مردم آمریکا» خواند.

این اتحادیه که نماینده حدود ۱۶۰ هزار هنرمند است، در بیانیه اش اعلام کرد: «به عنوان اتحادیه ای که اعضایش شامل خبرنگاران تلویزیون و آنلاین می شود، SAG-AFTRA از حقوق رسانه ای آزاد حمایت می کند که نقش اصلی اش ارایه کردن اطلاعات مورد نیاز شهروندان برای حکمرانی موثر بر یک دموکراسی به آن هاست.»

در ادامه این بیانیه آمده: «نخستین اصل قانون اساسی ایالات متحده که می گوید رسانه باید در بررسی و کشف اطلاعات، ایده ها و نظرها از دخالت دولتی آزاد باشد، این حقوق را تضمین می کند. چه در مورد خبرنگاران و چه در مورد غیرخبرنگاران، SAG-AFTRA از رسانه ای آزاد و جلوگیری نشده حمایت می‌کند و کنار هر خبرنگاری می ایستد که ممکن است دیده باشد قابلیتش در گزارش دادن در مورد دولت مان سخت تر شده یا به خطر افتاده است.»

این اتحادیه در بیانیه خود به نام ترامپ اشاره ای نکرد. او تا به حال بارها منابع اصلی رسانه ای از جمله سی ان ان را «اخبار جعلی» خوانده است. این حرف های ترامپ باعث شد خبرنگاران و چهره های مردمی از هشتگ «#دشمن نیستیم» استفاده کنند تا از نقش رسانه آزاد در ایالات متحده حمایت کنند. بیانیه این اتحادیه همچنین به نقش رسانه اشاره کرد.

«SAG-AFTRA اول از همه بر این باور است که شهروندان یک دموکراسی نیازمند حقیقت هستند. علاوه بر این، SAG-AFTRA بر این باور است که خبرنگاران وظیفه دارند کسانی که قدرت دارند را مورد بررسی و پرسش قرار دهند، وقتی آن ها اشتباه می کنند به آن اشاره کنند، وقتی حرف هایی که گفته می شوند با مدارک و شواهد حمایت نمی شوند، آن را گوش زد کنند و تضاد حرف های چهره های عمومی را نمایان کنند.»

«به عنوان افراد حرفه ای کاری، اعضای رسانه های خبری وظیفه دارند صحت چیزی که گزارش می دهند را تایید کنند، آن هم با وفاداری تنها به خوانندگان، شنوندگان و بینندگانش شان و نه به هیچ حزب سیاسی، جهت گیری یا ایدئولوژی. به عنوان یک اتحادیه کار پرافتخار که نماینده بیش از ۱۶۰ هزار مجری، بازیگر و فعال صنعت سرگرمی است، SAG-AFTRA کنار تمام اعضایش می ایستد تا از این اطمینان حاصل کند که حقوق پایه ای یک رسانه ای آزاد و مستقل، رعایت می شوند.»

توییت ترامپ در حمله به رسانه ها به این شرح بود: «رسانه های اخبار جعلی (نیویورک تایمز، ان بی سی نیوز، ای بی سی نیوز، سی بی اس و سی ان ان شکست خورده) دشمن من نیست، دشمن مردم آمریکایی است!»
کد مطلب : ۱۱۴۵۰۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.