۰

وزرای ترامپ در مکزیک

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۱
به گزارش عصر تعادل، وزیر امور خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) در تلاش برای برقراری آرامش بر سر سیاست‌های بازرگانی و مهاجرتی دونالد ترامپ با رهبران مکزیک دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با قول ساخت دیواری در مرزهای مکزیک و آمریکا برای ممانعت از ورود مهاجران خشم مکزیکی‌ها را موجب شده است.

دولت وی همچنین دستورات تازه‌ای را صادر کرده و طی آن دستگیری و اخراج مهاجران غیر قانونی که بسیاری از آنها مکزیکی هستند را به اجرا گذاشته است. ترامپ همچنین تهدید کرده که بر صادرات مکزیک محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند و کارگران مکزیکی را اخراج کرده و به جای آنها آمریکایی‌ها را به کار خواهد گمارد.

اکنون وی رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه و جان کلی، وزیر امنیت عمومی خود را برای کاهش تنش‌های ایجاد شده به مکزیکو سیتی فرستاده تا با پنانیتو، رئیس جمهور مکزیک برای محدود سازی سفر غیر قانونی مهاجران و موضوعات مرتبط با قاچاق مواد مخدر به گفت‌وگو بنشینند.

شون اسپایسر ، سخنگوی کاخ سفید گفته است که این بسیار قابل توجه و با ارزش است که رئیس جمهور وزیران خود را به این زودی به مکزیک اعزام کرده است. این اقدامی سمبولیک برای حفظ روابط خوب و پر معنی میان دو کشور است. این دیدارها برای اجرای دستور کار رئیس جمهور در بهبود کیفیت زندگی مردم دو کشور مکزیک و آمریکا با ممانعت از قاچاق مواد مخدر و تقویت روابط اقتصادی دو کشور بسیار اهمیت دارد.

تیلرسون و کری قرار است پس از دیدار با همتایان خود در دولت مکزیک با پنا نیتو دیدار کنند. موضع ترامپ در مورد مکزیک روابط دو کشور را طی سال جاری به پایین‌ترین حد خود رسانده است. پنا نیتو سفر از پیش تعیین شده خود به آمریکا را ماه گذشته لغو کرد.

مقام‌های دولت آمریکا می‌گویند: تیلرسون و کلی سعی دارند که مکزیک را متقاعد کنند روابط دو جانبه برای آمریکا با ارزش است. اسپایسر تاکید کرد که مکزیک و واشنگتن روابط بسیار مناسب و قوی با یکدیگر دارند. این در حالیست که مقام‌های مهاجرتی آمریکا صدها تن را در طول مرز دو کشور دستگیر کرده‌اند اما کلی با صدور دستوری تازه توقف این دستگیری‌ها را خواستار شده است.

وی روز چهارشنبه در سخنانی در گواتمالا گفت که توصیه صادقانه من به هر شهروندی که می‌خواهد به آمریکا سفر کند این است که از هر گونه گذر غیر قانونی و غیر متعارف به کشور من خودداری کنند. این در حالیست که رئیس جمهور مکزیک قول داده از منافع کشورش دفاع کند و از آمریکا خواسته است که به کشورش احترام بگذارد.

وی تاکید دارد مکزیک به هیچ دیواری معتقد نیست بلکه خواهان ایجاد پل است.
کد مطلب : ۱۱۴۵۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.