۰

«نوروز» دولتی نشود

تاریخ انتشار
جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۷
 زهرا احمدی‌پور با بیان این مطلب اظهار داشت: اعتقاد دارم نوروز یک جشن ملی و اجتماعی است و نباید آن را دولتی برگزار کرد.

وی در جلسه ستاد اجرایی خدمات‌سفر استان یزد گفت: آنچه برای ما مهم است این است که بتوانیم برای نوروز 96 شرایطی فراهم کنیم که ظرفیت‌های هر استان در تعطیلات نوروز مرور شود. در این میان استان یزد به‌عنوان یکی از زیباترین استان‌های کشور در نوروز 96 فرصت دارد تا ظرفیت‌هایش موردبررسی قرار گیرد.

احمدی‌پور با بیان اینکه یزد بزرگ‌ترین شهر خشتی دنیاست، ادامه داد: یزد در این حوزه منحصربه‌فرد است و با همین رویکرد پرونده ثبت جهانی شهر یزد در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری درحال آماده‌سازی است و اراده ثبت جهانی این شهر تاریخی در سازمان میراث‌فرهنگی شکل گرفته است.

وی بیان کرد: یزد شهر تاریخ و فرهنگ است. این ظرفیت تاریخی یک چشم‌انداز فرهنگی برای یزد خلق می‌کند و یزد در نقشه‌ شهرهای ایران می‌درخشد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، با اشاره به مثلث گردشگری یزد و اصفهان و شیراز، اضافه کرد: این مثلث، علاوه‌بر اینکه یکی از ظرفیت‌های گردشگری است، ظرفیت فرهنگی هم محسوب می‌شود؛ چراکه مردم این سه استان در ادوار تاریخ سال‌های سال در کنار هم زیست مسالمت‌آمیز داشتند و این زیست مسالمت‌آمیز به‌عنوان سرمایه‌های آنان همواره جالب توجه بوده است.

احمدی‌پور ادامه اداد: این زیست مسالمت‌آمیز قابلیت ادامه پیدا کردن دارد و می‌تواند به‌عنوان شاه‌بیت روابط بین این استان‌ها تداوم یابد.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به رویکرد سازمان میراث‌فرهنگی در نوروز 96 و تعیین شعار «نوروز متفاوت»، خاطرنشان کرد: پیام نوروز صلح و اعتدال است.
کد مطلب : ۱۱۴۸۱۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.