۰

لطمه بزرگ نفت به 2 ستاره پرسپولیس

تاریخ انتشار
شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۸
به گزارش عصر تعادل، بدون شک عملکرد علیرضا بیرانوند در یک ماه اخیر با گذشته‌اش تفاوت اساسی کرده است؛ عصبیت بیش از حد او و سیدجلال حسینی در هنگام بازی‌های پرسپولیس چیزی نیست که از چشم تماشاگران این تیم دور مانده باشد. در بازی مقابل الهلال از یک سو باز هم شاهد پرخاش‌های عجیب حسینی به عنوان کاپیتان بودیم و از سوی دیگر بیرانوند روی توپ‌هایی که همیشه نقطه قوت او محسوب می‌شد و بیرون می‌آمد، ضعیف عمل کرد و پرسپولیس به ساده‌ترین شکل ممکن گل تساوی را دریافت کرد. گویا در لحظه ارسال کرنر، حواس بیرانوند کاملا جای دیگری بود.

آنهایی که از نزدیک در چند وقت اخیر در اردوی پرسپولیس حضور دارند آگاه هستند مساله طلب مالی این دو بازیکن از نفت آنها را بشدت تحت فشار قرار داده است. در این بین سیدجلال حسینی بارها اعلام کرده علاوه بر شکایت، شاید کارش به زد و خورد هم با مالکان فعلی باشگاه نفت تهران بکشد. این نوع مصاحبه و ادبیات به کار رفته از بازیکن کم‌حاشیه و باتجربه‌ای مثل حسینی نشان‌دهنده رسیدن کارد به استخوان است. بیرانوند هم مبلغی نزدیک به یک میلیارد تومان از نفت طلبکار است و از آنجایی که تصور می‌کرد تا پایان سال جاری خورشیدی قادر به زنده کردن مطالبات خود است، چک‌هایی را خرج کرده اما بر خلاف تصورات اولیه، باشگاه نفت نه‌تنها بدهی بازیکنان سابق این تیم را نمی‌دهد بلکه حالا پول بازیکنان و کادر فنی فعلی نفتی‌ها هم پرداخت نشده است. برانکو که متوجه این موضوع شده در چند نوبت با این بازیکنان صحبت کرد و از آنها خواست برای موفقیت خودشان هم که شده با ذهن آسوده در میدان حاضر شوند. شاید سیدجلال حسینی با توجه به سن و سال بالاتر و وضع بهتر مالی‌اش تا حدودی توانسته روی توان فنی‌اش مسلط باقی بماند و تنها داد و فریادهایش ارمغان این طلب است اما بیرانوند تا حد زیادی متزلزل ظاهر شده و شاید با ادامه این روند، دست آخر برانکو مجبور شود از گزینه جانشینی استفاده کند.
 
مدیران جدید تیم نفت تهران طبق اسناد امضا شده، قبول کرده بودند همه بدهی بازیکنان و کادر فنی سابق این تیم را پرداخت کنند اما گویا خلأ‌های موجود در قانون موجب شده آنها مرتب زمان بخرند و شاید در پایان همین فصل، آنها هم با واگذار کردن نفت به مالک بعدی، بدهی این بازیکنان و مربیان را به غیر منتقل کنند. بهترین راهکار مناسب از سوی کمیته انضباطی، می‌تواند همان اهرم کسر امتیاز و اجازه ندادن در نقل‌وانتقالات تابستانی باشد که شاید با این روش، مدیران نفت متوجه  این قصور خود شوند.

پرونده‌های پرسپولیس تمامی ندارد

اما یک مشکل دیگر این روزها پرسپولیس را تهدید جدی می‌کند. پرسپولیس که پرچمدار داشتن پرونده بازیکنان و مربیان خارجی در فیفاست، این‌بار با پرونده یکی از بازیکنان داخلی خود و شکایت در فیفا مواجه شده است! هفته گذشته بود که علیرضا اسدی دبیر فدراسیون فوتبال اعلام کرد باشگاه پرسپولیس ۱۱ پرونده باز از شکایت خارجی‌ها را در فیفا و مجامع بین‌المللی دارد و از این حیث، نسبت به سایر باشگاه‌های ایرانی صاحب بیشترین پرونده است. هرچند این پرونده‌ها هنوز به مرحله کسر امتیاز و جریمه‌های دیگر نرسیده است اما هر روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد. یکی از این پرونده‌ها، شکایت باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه از پرسپولیس به خاطر جذب مهدی طارمی است. در پایان فصل گذشته مسابقات لیگ برتر بود که مهدی طارمی تصمیم گرفت پرسپولیس را ترک کند و به همراه رامین رضاییان با عقد قراردادی، به تیم ریزه‌اسپور ترکیه پیوست. طارمی البته بیش از چند هفته در ترکیه دوام نیاورد و به یکباره اعلام کرد می‌خواهد به پرسپولیس بازگردد.

این اقدام در حالی صورت گرفت که طارمی با ریزه‌اسپور قرارداد بسته بود و حتی تصویر عقد قراردادش با این باشگاه منتشر شده بود. با وجود این، طارمی با حمایت باشگاه پرسپولیس و وکلای خود، راه را برای بازگشت باز کرد و به جمع سرخپوشان اضافه شد. حالا و با گذشت چند ماه از بازگشت طارمی به پرسپولیس، خبر شکایت ریزه‌اسپور از پرسپولیس به خاطر جذب این بازیکن منتشر شده است؛ درست در روزهایی که باشگاه‌های ایرانی شرایط عجیب و غریبی را به خاطر شکایت بازیکنان و مربیان خارجی تجربه می‌کنند و هر روز اخبار مختلفی از تهدید فیفا برای کسر امتیاز منتشر می‌شود. حال به نظر می‌رسد شرایط پرسپولیس از سایر باشگاه‌ها بهتر نیست. این باشگاه پرونده‌های سنگینی دارد که عمل کردن به تعهدات آنها، کمر باشگاه را از نظر مالی می‌شکند. باوجود این، مدیران پرسپولیس تا الان توانسته‌اند جلوی هرگونه کسر امتیاز یا جرایم دیگر را بگیرند و اوضاع را در ظاهر آرام نگه دارند.پرسپولیس که تا اینجای کار پایش با شکایت بازیکنان و مربیان خارجی به مجامع بین‌المللی باز شده بود، حالا با شکایت یک باشگاه دیگر پرونده‌ای را پیش روی خود می‌بیند که نقش اول آن مهدی طارمی مهاجم داخلی خودش است.
 
هر چند که عبدالصمد ابراهیمی وکیل مهدی طارمی مدعی است خطری پرسپولیس را تهدید نمی‌کند. وی در این باره گفت: «مهدی طارمی قرارداد لازم‌الاجرا نداشته زیرا قراردادش فقط در صورتی معتبر بوده که آی‌تی‌سی صادر شود که حتی درخواست این کارت هم وارد نشده و باشگاه ترکیه‌ای اقدامی نکرده است». از سوی دیگر روزبه وثوق‌احمدی، سرپرست تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال در این‌باره اعلام کرده این موضوع در پروسه رسیدگی قرار دارد و وکیل طارمی و باشگاه پرسپولیس در حال پیگیری این موضوع هستند. گفته می‌شود یکی از دلایلی که باعث شده فیفا تا الان رایی را برای این پرونده صادر نکند، محکم نبودن مستندات و مدارک باشگاه ریزه‌اسپور است. این باشگاه ترکیه‌ای حتی با وجود شکایت، مدارک قطعی برای اثبات ادعای خود ندارد و همین مساله باعث طولانی شدن روند رسیدگی به آن شده است.
کد مطلب : ۱۱۴۸۶۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.