۰

موضع ظریف درباره تلاش آمریکا برای تحریم سپاه

تاریخ انتشار
شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۲
به گزارش عصر تعادل، وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت یاد شهدای وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران در ارتباط با تلاش آمریکا برای تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این تحرکات آمریکا هیچ گاه منفعتی برای آنها نداشته است.

محمدجواد ظریف ادامه داد: همه دنیا اذعان دارند که برادران ما در سپاه پاسداران بیشترین حمایت را از همسایگان در مقابل تروریسم داشته‌اند و حرکت‌ها و اقدامات این‌چنینی تأثیری ندارد.

وی همچنین در مورد اظهارات اخیر مقامات ترکیه‌ای علیه ایران و مسائل پیش آمده در این ارتباط، گفت: ما در منطقه نیاز به همکاری جهت مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری داریم. افراطی‌گری و دامن زدن به موضوعات تفرقه‌گرایانه هیچ نفعی برای کشورهای منطقه ندارد. همانطور که گفتم منطقه ما برای رفع مشکلات نیاز به همراهی و همکاری کشورهای منطقه دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه ناامنی‌ها و درگیری هایی که در منطقه به وجود آمده همه به ضرر ملت‌های منطقه است و هیچ نتیجه‌ای نداشته است به همکاری ایران، روسیه و ترکیه در بحث سوریه اشاره کرد و گفت: این سه کشور تجربه مناسبی برای ایجاد آتش‌بس در سوریه داشتند و امیدواریم همسایگان ما و همه همسایگان فواید همکاری و تعاملات اینگونه را بیشتر درک کنند.
کد مطلب : ۱۱۴۹۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.