۰

پایان یک عشق با قصاص مرد جوان

تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۳
به گزارش عصرتعادل،پسر جوانی که در پی یک عشق یک‌طرفه خانه‌ای را به آتش کشیده و دو نفر را به قتل رسانده ‌است، پای میز محاکمه رفت.
 
 
چهار سال قبل مأموران پلیس متوجه شدند آتش‌سوزی مهیبی در یک خانه اتفاق افتاده ‌است. دقایقی بعد از حضور تکنیسین‌های آتش‌نشانی، آتش مهار شد و مأموران جسد یک مرد را از خانه بیرون کشیدند؛ این در حالی بود که مأموران جسم سوخته زنی که هنوز جان داشت را هم پیدا و به بیمارستان منتقل کردند. وقتی مأموران پلیس درباره علت حادثه تحقیقات خود را آغاز کردند، از پسر جوانی که او هم در آتش‌سوزی حضور داشت، بازجویی کردند.
 
او گفت: مقتول از آشنایان ما بود و من و خواهرم برای سرزدن به او رفته ‌بودیم. مدتی بود که خواهرم خواستگاری داشت اما از او خوشش نمی‌آمد و جواب رد به او داده ‌بود. وقتی ما به خانه حبیب مرد ٧٠ساله رفتیم، آرمین به آنجا آمد و با پاشیدن بنزین به خانه آنجا را به آتش کشید. او آن‌قدر سریع این کار را کرد که ما نتوانستیم جلویش را بگیریم. مرد جوان گفت: وقتی همه‌جا شعله‌ور شد، من و خواهرم موفق شدیم خیلی سریع خودمان را از خانه بیرون بکشیم اما حبیب و دخترش در خانه بودند. با توجه به تحقیقاتی که انجام شد، مأموران موفق شدند آرمین را شناسایی و بازداشت کنند.
 
او به آتش‌زدن خانه اعتراف کرد و گفت: من اصلا قصدی برای اینکه کسی را بکشم نداشتم. من می‌خواستم با مینا ازدواج کنم و او هم می‌دانست که چقدر دوستش دارم و عاشقش هستم اما مرتب من را رد می‌کرد و جواب منفی می‌داد. بی‌محلی‌های زیادی به من کرد، آن روز هم نمی‌خواستم خانه را به آتش بکشم و قصدی برای این کار نداشتم. درحالی‌که بازجویی‌ها از این مرد ادامه داشت، به پلیس خبر رسید زن جوانی که در حادثه آتش‌سوزی دچار مصدومیت شده ‌بود، جان خود را از دست داده ‌است.
 
 
وقتی مأموران تحقیقات درباره مرگ این زن را آغاز کردند، متوجه شدند این زن راننده اتوبوس‌های بی‌آر‌تی بوده‌ است. روز حادثه او نیز برای دیدار پدرش به خانه او رفته بود. این زن یک فرزند پنج‌ساله داشت که هزینه زندگی او را هم تأمین می‌کرده‌ است. او روز حادثه بعد از آتش‌سوزی خانه موفق به فرار شد اما زمانی که متوجه شد پدرش در خانه گرفتار شده، بازگشت تا او را نجات دهد اما موفق به نجات پدر نشد و خودش هم در آتش سوخت.
با توجه به مرگ این زن، پرونده با اتهام دو فقره قتل به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده ‌شد و مدتی بعد آرمین پای میز محاکمه رفت.
 
در ابتدای جلسه رسیدگی نماینده دادستان کیفرخواست علیه متهم را خواند و خواستار مجازات او شد. همچنین اولیای‌ دم هر دو مقتول نیز در جایگاه قرار گرفته و خواستار مجازات قصاص متهم شدند. سپس آرمین در جایگاه حاضر شد؛ او اتهام را رد کرد و گفت: من خانه را آتش‌ زدم، من قتلی انجام ندادم و کاری هم که کردم فقط به این دلیل بود که عاشق مینا بودم. متهم درباره اینکه چطور به محل حادثه رفته‌ است، گفت: یکی از دوستانم من را به آنجا برد؛ البته او هم نمی‌دانست که من برای چه به آنجا می‌روم، فقط چون موتور داشت گفت من را تا جایی برساند و من هم قبول کردم و بعد این اتفاق افتاد.
 
 
در پایان هیئت قضات وارد شور شدند و متهم را به دو بار قصاص محکوم کردند.
 
 
رأی صادره مورد اعتراض متهم قرار گرفت و این بار دیوان عالی کشور رأی صادره را نقض کرد. هیئت قضائی دیوان استدلال کرده‌ بودند از آنجا که قتل بر اثر آتش‌سوزی اتفاق افتاده‌ است و زن جوان موفق به خروج از خانه شده و با اختیار خودش دوباره به خانه برگشته ‌است؛ بنابراین مرگ او قتل عمدی محسوب نمی‌شود اما درباره قتل حبیب رأی صادره صحیح است و مورد تأیید قرار می‌گیرد.
 
 
با توجه به نقض حکم درخصوص زن جوان پرونده یک‌ بار دیگر به جریان افتاد و متهم روز گذشته برای محاکمه به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. او اتهام هر دو قتل را رد کرد و گفت: من بی‌گناه در زندان هستم؛ من مرتکب قتل نشده‌ام و این اتهامات را هم قبول ندارم؛ چهار سال است بی‌دلیل در زندان هستم و فقط امیدم به خداوند است.
با پایان جلسه رسیدگی هیئت قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.
کد مطلب : ۱۱۵۰۶۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.