۰

مشتاقی: هدف از اولتیماتوم، تلنگر به اشکانی بود

تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۹
به گزارش عصر تعادل،بهرام مشتاقی درباره آخرین وضعیت تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی ایران در آستانه حضور در جام جهانی 2017 آبادان، اظهار کرد: همان طور که همه مردم اطلاع دارند بعد از رقابت‌های المپیک، تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی ایران پوست‌اندازی کرد و جوان‌ها وارد تیم‌ ‌ملی شدند که این نشان دهنده این است که هدف اصلی ما بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک 2020 توکیو است.

این عضو شورای فنی کشتی فرنگی با اشاره به ترکیب بسیار خوب تیم روسیه برای حضور در این رقابت‌ها، گفت‌: این که روسیه قرار است با تیمی قوی در جام جهانی ایران شرکت کند، باعث خوشحالی ما است و مطمئنا به کشتی فرنگی ایران کمک خواهد کرد، چرا که مصاف جوانان فرنگی کار ما با قهرمانان جهان و  المپیک می‌تواند به عملکرد و کسب تجربه آن‌ها کمک زیادی کند. تیم روسیه با این کار خود نشان داد که ارزش زیادی برای کشتی فرنگی ایران قائل است، چرا که آن‌ها در رشته آزاد این کار را انجام ندادند، هر چند که ما بهترین تیم جهان را در اختیار داریم.

او با تاکید بر این که قول می‌دهم جوانان فرنگی کار ایران در جام جهانی با عملکردی بسیار خوب خبرساز خواهند شد، اظهار کرد: مطمئن باشید که فرنگی‌کاران ما کاری می‌کنند کارستان. همیشه به جوانان اعتقاد داشته‌ایم و این را بارها ثابت کرده‌ایم. البته ما توقع نداریم حتما تیم‌ ‌ملی ایران قهرمان جام جهانی شود، اما توقع داریم مردانه بجنگند و راه‌شان را برای حضور در بازی‌های آسیایی 2018 و  المپیک 2020 روشن کنند.

مشتاقی در ادامه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد علی اشکانی گفت‌: خوشبختانه اشکانی در این مدت پله پله توانسته بسیار بالا برود و نشان داده به خوبی جا پای مربیان بزرگ گذاشته است. ان‌شاء‌الله در جام جهانی تیم‌ ‌ملی به موفقیت برسد و مزد زحماتش را بگیرد. البته اگر در جام جهانی قهرمان هم شویم برای ما خیلی مهم نیست، چرا که برای شورای فنی مهم نتایج آینده تیم‌ ‌ملی در بازی‌های آسیایی و المپیک 2020 است.

این عضو شورای فنی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که پس با این اوصاف چرا شورای فنی چندی پیش به اشکانی برای کسب بهترین نتیجه‌ در جام جهانی اولتیماتوم داد، گفت‌: ما از اشکانی حمایت کامل داریم. ضمن این که هدف ما دادن اولتیماتوم نبود،‌ بلکه خواستیم با این کار به سرمربی تیم‌ ‌ملی تلنگری زده باشیم که کاری بسیار واجب بود و خوشبختانه هم جواب هم گرفتیم. کما این که در جام تختی دیدید که فرنگی کاران ما چقدر خوب کار کردند و ان‌شاء‌الله در جام جهانی هم خواهید دید که چه کشتی‌های خوبی خواهند گرفت.

مشتاقی در پایان درباره موافقت شورای فنی با حضور نفراتی همچون مهدی علیاری، سامان عبدولی و ... با حضور در جام جهانی، گفت‌: اگر این نفرات در جام جهانی درخشش داشته باشند می‌توانند در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ ‌ملی کشتی بگیرند. اینها سرمایه کشتی ایران هستند و نمی توانیم به این راحتی کنارشان بگذاریم، اما همین طور هم نیست که خیلی راحت وارد انتخابی شوند.
کد مطلب : ۱۱۵۱۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.