۰
سه میلیون گره به نیت گره‌ گشایی از اشتغال؛

استقرار فرش حرم امام حسین(ع) در فرهنگسرای خاوران

تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۲
به گزارش عصرتعادل به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 15، محمد حسین جعفریان مدیر اجرایی پروژه فرش امام حسین علیه السلام با بیان اینکه بافت این فرش با مشارکت ۳ میلیون نفر انجام می‌شود، گفت: کمک هر خیر در قالب هر گره به نام خیریه اشتغال امام حسین (ع) در شناسنامه فرش حرم این امام عظیم‌ الشأن ثبت می‌ گردد.
 
محمدحسین جعفریان با اشاره به بافت فرش حرم امام حسین (ع) اظهار داشت: طرح فرش امام حسین (ع) توسط خیریه نذر و اشتغال امام حسین (ع) اجرا می‌ شود که از جنس کرک و ابریشم و دارای سه میلیون گره با ابعاد 1.80 در 2.30 متر است.
 
جعفریان با توجه به کلام مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امروز اگر کسی بتواند زمینه اشتغال زایی و کار را فراهم آورد یک عبادت انجام داده است، تصریح کرد: پروژه بافت فرش حرم امام حسین (ع) با هدف ایجاد اشتغال برای نیازمندان، ثبت یک اثر هنری، فرهنگی، مذهبی و ملی با مشارکت مردمی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال و ثبت یک رکورد جهانی در خلق یک اثر هنری با مشارکت میلیونی مردم اجرا می شود.
 
مدیر اجرایی فرش حرم امام حسین (ع) گفت: فرش امام حسین (ع) 8 بافنده دارد که بافنده‌‌ها به‌ صورت نوبتی کار بافت را انجام می‌ دهند.
 
وی افزود: فاز دوم پروژه فرش امام حسین علیه السلام، آماده اهدا به حرم آن حضرت می‌باشد که در حال حاضر در فرهنگسرای خاوران جهت بازدید و زیارت عموم مردم مستقر است.
 
در این طرح که قابلیت اجرا در کلیه شهرها را خواهد داشت، همه عواید حاصل از کمک های مردمی در همان مجموعه صرف ایجاد اشتغال برای نیازمندان خواهد شد.
 
گفتنی است؛ حضور کاروان بافت فرش حرم امام حسین (ع) از روز سه شنبه سوم اسفند ماه با ثبت اسامی ایثارگران آتش نشان به پاس احترام به این عزیزان و همچنین به نام شهدای تکاور مدافع حرم، به میزبانی فرهنگسرای خاوران واقع در میدان خراسان، خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد در شناسنامه فرش حرم ثبت شد.
 
 
انتهای پیام/
کد مطلب : ۱۱۵۱۳۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.