۰

​راهزنی‌های سریالی 4 جوان با پراید مشکی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۶
به گزارش عصر تعادل، باند دزدان محموله های آهن و میلگرد بعد از دزدی های زیادی که داشتند عاقبت دستگیر شدند و به دزدی های خود اعتراف کردند.تحقیقات برای شناسایی دیگر مالباختگان ادامه دارد.
 
راننده یک کامیون با مراجعه به کلانتری ۱۷۰ کهریزک به مأموران اعلام داشت که توسط چهار سرنشین یک دستگاه پراید مشکی ربوده شده و این افراد در ادامه با سرقت  محموله کامیون (۲۳ تن میلگرد) او را در بیابان های اطراف تهران، با دست و پای بسته شده رها و خودشان از محل گریختند.

راننده کامیون در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در محدوده محور بهشت زهرا به سمت تهران بودم که یک دستگاه خودرو پراید مشکی با چهار نفر سرنشین، از پشت سر با خودرو کامیونم تصادف  کرد. جهت بررسی میزان خسارت از ماشین پیاده شدم که ناگهان در حین صحبت، سرنشینان پراید به من حمله ور شدند و پس از ضرب و شتم شدید دست و پاهایم را بستند، بعد مرا داخل صندوق عقب پراید انداختند و پس از گذشت چند ساعت و در تاریکی شب در بیابان های اطراف تهران که بعدا متوجه شدم منطقه چهاردانگه است پیادهخ شدیم. با همان دست و پای بسته شده از صندوق عقب من را خارج کردند و از محل گریختند.

با توجه به شیوه و شگرد سارقان در استفاده از خودرو پراید مشکی، کارگاهان پایگاه نهم با بررسی پرونده وقوع جرایم توسط خودروهای پراید مشکی موفق به شناسایی چندین دستگاه خودرو پراید مشکی دارای سابقه سرقت در مناطق خلیج و یافت آباد شدند که خودروها در مناطق مختلف شهر تهران، به صورت رها شده کشف شده بود. در ادامه و با ارجاع پرونده های مشابه در خصوص سرقت های محموله آهن به پایگاه نهم پلیس  آگاهی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که دو محموله آهن و میلگرد دقیقا به همان شیوه و شگردِ ایجاد تصادف ساختگی و توسط سرنشیان خودروهای پراید مشکی سرقت شدند.

در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان متوجه شدند که باجناق راننده یکی از کامیون های سرقت شده، به صورت کاملا اتفاقی و دقیقا در همان شب سرقت کامیون متعلق به باجناقش، کامیون را در محدوده بازار آهن صادقیه شناسایی کرده است.

وی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: شب حادثه به صورت کاملا اتفاقی، موفق به شناسایی خودرو کامیون متعلق به باجناق خودم شدم. با بوق زدن و استفاده از نور بالا قصد داشتم تا باجناقم را متوجه خود کنم اما راننده کامیون بدون توجه به بوق زدن ها و نور بالا نشان دادن ها از مسیر اصلی خارج شد و به سمت بازار آهن صادقیه رفت.

با اطلاعات به دست آمده در خصوص احتمال انتقال اموال مسروقه به بازار آهن صادقیه ، کارآگاهان پایگاه نهم به این بازار مراجعه کردند و در تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه خرید اموال مسروقه (مال خر) به نام کمال ۳۰ ساله در آنجا شدند.

با شناسایی "کمال" و در بازرسی از یک انبار محل نگهداری محموله های آهن، کارآگاهان موفق به شناسایی قسمتی از محموله آهن سرقت شده از شاکیان پرونده شدند.

کمال بعد از دستگیری اعتراف صریح به خرید محموله های آهن مسروقه کرد و دو نفر به نام های "حسین" ۲۶ ساله و "اسماعیل" ۲۷ ساله را در این خریداری ها معرفی کرد. در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که حسین و اسماعیل با یکدیگر رابطه خانوادگی داشته و هر دو نفر سابقا در زمینه خرید و فروش آهن آلات فعالیت داشته اند.

با شناسایی مخفیگاه حسین و اسماعیل در شهرک راه آهن و خیابان خلیج، کارآگاهان اقدام به دستگیری این دو نفر کردند هر دو نفر در همان تحقیقات اولیه صراحتا به سرقت محموله های آهن اعتراف و دو همدست خود به نام های سبحان و بهنام ۳۰ ساله را نیز معرفی کردند.

در ادامه دستگیری اعضای گروه سارقان محموله های آهن، "سبحان" و "اسماعیل" نیز در منطقه ملارد دستگیر شد و به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و پس از مواجه حضوری با همدستان خود ( حسین و اسماعیل ) صراحتا به مشارکت و حضور در سرقت ها اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه حسین زارع ، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبربه خبرنگار مهر گفت: در عملیات دستگیری متهمان و در بازرسی از مخفیگاه آنها، یک قبضه اسلحه غیرمجاز نیز از متهمان کشف شده است.

سرهنگ کارآگاه حسین زارع در ادامه افزود: در تحقیقات تکمیلی، متهمان صراحتا اعتراف کردند که زمان سرقت محموله های آهن، سه نفر از اعضای گروه اقدام به آدم ربایی راننده های کامیون با استفاده از خودروهای پراید مسروقه کرده و نفر چهارم گروه نیز پس از تحویل محموله آهن به خریدار ، خودروهای کامیون را به بیابان های شهریار و اسلامشهر منتقل و در آنجا رها کرده است که در ادامه، کامیون های سرقت شده نیز به صورت رها شده کشف و برابر دستور مقام محترم قضایی به مالکان آنها تحویل داده شد.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ  گفت :از زمان دستگیری این گروه از سارقان محموله، خوشبختانه هیچگونه سرقت مشابه دیگری در خصوص سرقت محموله های آهن به این پایگاه گزارش نشده است.
کد مطلب : ۱۱۵۱۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.