۰

​ترامپ خروج از شورای حقوق بشر را بررسی می‌کند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۴۰
به گزارش عصر تعادل، رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که کاخ سفید مسئله خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را به این بهانه، که این نهاد کارآمدی خود را از دست داده است، بررسی می‌کند.

روزنامه «پولیتیکو» به نقل از منابعی در کاخ سفید، نوشت دولت آمریکا در کارآمد بودن عملکرد شورای حقوق بشر سازمان ملل و همچنین درخصوص ضرورت مشارکت ایالات متحده در فعالیت‌های این شورا تشکیک دارد؛ چرا که به گفته واشنگتن، در این شورا نمایندگان کشورهایی با نظام‌های مستبد و تندرو حضور دارند.

پولیتیکو یادآورد شد که تصمیم نهایی درباره عضویت آمریکا در این هیات سازمان ملل به نظر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه و «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل بستگی دارند.

گفتنی است که تیلرسون پیش از این درباره مفید بودن مشارکت آمریکا در شورای حقوق بشر سازمان ملل ابراز تردید کرد.

این در حالی است که دولت ترامپ، خود، به عنوان حامی اصلی و پایدار سیاست‌های اسرائیل است که بارها شورای حقوق بشر، این رژیم را محکوم کرده است.

شورای حقوق بشر همزمان با انحلال نهاد سلفش یعنی کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد ایجاد شده‌است. در ۱۵ مارس ۲۰۰۶ مجمع عمومی قطعنامه مهمی برای ایجاد شورای حقوق بشر به منظور جایگزینی با کمیسیون حقوق بشر تصویب کرد.
کد مطلب : ۱۱۵۱۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.