۰

​دعوت یا عدم دعوت؛ حق با کی‌روش است!

تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۵۰
به گزارش عصر تعادل، لغو اردوی آماده سازی تیم ملی در امارات و بازگرداندن ملی پوشان پرسپولیس به ایران بعد از مصاحبه تند برانکو ایوانکوویچ علیه برنامه های آماده سازی ایران باعث شد تا کارلوس کی روش برای عدم دعوت از ملی پوشان پرسپولیس پای خود را در یک کفش بکند و زیر بار درخواست فدراسیون و پادرمیانی بزرگان فوتبال ایران نرود.در شرایطی که مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در آخرین مصاحبه خود در قبال دعوت از پرسپولیسی ها به اردوی آتی  مدعی شد بهترین های لیگ به تیم ملی دعوت خواهند شد به نظر می رسد قصه دعوت از این بازیکنان سر دراز دارد اگرچه نزدیکان رییس فدراسیون خبر از حل مناقشه میان کی روش و فدراسیون می دهند . 

اما نکته مهم در نوع عقد قرارداد با کی روش است . بنا بر قرارداد  سرمربی پرتغالی تیم ملی ، توصیه مستقیم به کی روش برای دعوت از بازیکنان هر تیمی دخالت در کار و برخلاف نص صریح قراردادش محسوب می شود از همین رو می تواند عواقب حقوقی داشته باشد و طبیعتا تغییر لیست تیم ملی به منزله دخالت در امور فنی خواهد بود و چه بسا کی روش همین را بهانه ای برای فسخ یک طرفه اش قراردادش قرار دهد و حتی از فدراسیون فوتبال طلب غرامت کند. (تاج هم به همین دلیل در مصاحبه روز گذشته اسمی از بازیکنان پرسپولیس نیاورده است .)

درواقع اگر قرار به دعوت پرسپولیسی ها باشد تنها از سوی خود سرمربی پرتغالی انجام خواهد گرفت و در حال حاضر تنها و تنها خود کارلوس کی روش است که باید در قبال دعوت یا عدم دعوت از ملی پوشان صدرنشین لیگ به جمع بندی نهایی برسد و هیچ کس حق دخالت در تصمیمات او را نخواهد داشت .شاید با توجه به این که  عدم دعوت از پرسپولیسی ها از سوی کی روش ممکن است تبعاتی را برای تیم ملی و خود او به همراه داشته باشدو باعث جبهه گیری طرفداران پرسپولیس علیه تیم ملی شود ،  خود کی روش به این نتیجه برسد که رویه خود را تغییر دهد . موضوع او و علی کریمی مثالی در این زمینه است ؛ این که کی روش هرگز پاسخی به اظهارات تند کریمی نداده به این معناست که او همواره موضوع محبوببت را در تصمیمات خود لحاظ می کند . چیزی که خوش بین مان می کند که شایعه این جنگ تازه تنها در حد شایعه باقی خواهد ماند .
کد مطلب : ۱۱۵۱۸۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.