۰

ورود زودهنگام به انتخابات جایز نیست

تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۶
به گزارش عصرتعادل،با توجه به اینکه کمتر از سه ماه تا انتخابات مانده است، باید نشانه های فعالیت انتخاباتی در حوزه ریاست جمهوری را از سوی تشکل ها و گروهای سیاسی در کشور شاهد باشیم و جریان های سیاسی، غیر رسمی با حضور در محافل و جلسات همایشی به ارائه برنامه های خود بپردازند.

با این حال هنوز یک رکود سیاسی و انتخاباتی در کشور حاکم است به طوری که تا کنون هیچ یک از جناح های سیاسی، به جمع بندی مشخصی دست پیدا نکرده اند. البته این جمود سیاسی در جناح اصلاحات، بیش از جناح رقیب به چشم می خورد و اصولگرایان با نزدک تر شدن به انتخابات، کار سبک و سنگین کردن نفرات خود را آغاز کرده اند.

محمد رضا تابش در گفت و گو با تابناک در این باره اظهار داشت: گویا برای ورود به فضای انتخابات قدری زود است، به ویژه از جانب اصلاح طلبان. تقریبا تکلیف کار اصلاحات مشخص است و به عبارتی ما نیاز نداریم که خیلی تحرک داشته و کاندیدا داشته باشیم و افراد را به بحث و مجادله واداریم و با آنها حرف بزنیم، چون کاندیدای ما مشخص است.

وی گفت: اما در جناح مقابل وضعیت برعکس است. می توان گفت، اصلا تکلیف آنها مشخص نیست و کاندیداهای قابل عرضه آنها باید خود را معرفی کنند، بعد بخواهند به اجماع برسند. بنابراین جناح اصلاحات آنچنان تحرک نیاز ندارد.
 
از سوی دیگر، اوضاع کنونی کشور با توجه به حساسیت هایی که در عرصه دیپلماسی خارجی وجود دارد، کمی حساس است. ما می بینیم کشورهایی که اصلا انتظاری از آنها نیست، در اجلاس امنیتی مونیخ علیه ما موضع گیری می کنند، در آمریکا نیز رئیس جمهور جدید، مواضع خصمانه سنگینی علیه ما در پیش گرفته و مردم هم در فشارند، زیرا پول های زیادی پیش خور شده و دولت باید منابعی را استحصال کند تا بتواند هزینه های خود را تأمین کند.

وی افزود: بنابراین در این شرایط درست نیست ما از هم اکنون آتش انتخابات را روشن کنیم، وضعیت امروز با دوره قبل بسیار متفاوت است. آن زمان ما در اقلیت بودیم و فضا بسیار تیره و تار بود. تکلیف کاندیداها مشخص نبود و باید فعالیت بسیاری انجام می دادیم، ولی اکنون اوضاع با آن زمان فرق کرده و آرامش مهمتر از هر چیز دیگری برای کشور است.

این نماینده مجلس درباره استراتژی های جدید اصلاح طلبان گفت: ما دغدغه های رهبری را درک می کنیم. ایشان بر ایجاد کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه، تعطیلی افکار و حتی بر ابراز مخالفت بر آرا و عقاید خوشان تأکید دارند. نظر ایشان هم مطاع است؛ بنابراین ما باید پیوندهای خود با رهبری و ارتباطات سازمان یافته خود با رهبر انقلاب را بیشتر کنیم و اگر سوء تفاهمی بوده، رفع شود.

وی ادامه داد: البته بعد از انتخابات 88 تشتت آرایی بین گروه های مروج و نخبگان و دانشگاهیان و حتی روحانیان و رزمندگان و حتی افراد شاخص سیاسی ایجاد شد که این تاب آوری کشور به لحاظ منابع انسانی و طبیعی و اقتصادی به گونه ای نبود که بتواند تحمل این موضوعات را داشته باشد؛ بنابراین باید اختلافات حل شود.
 
اصلاحات اعتقاد دارد که رهبری به عنوان ستون خیمه نظام و انقلاب اسلامی است و باید ارتباطات ما با ایشان نزدیک تر شود و این مسائل نیز با نظر خود ایشان، که تسلط کامل بر اوضاع کشور دارند حل شود تا کشور از این مسأله نیز بگذرد و خلأهای موجود در سایه وحدت با کمترین خسارت به پایان برسد.

این نماینده مجلس در حصوص تعدد کاندیداها و احتمال اینکه ممکن است کسان دیگری نیز در کنار روحانی معرفی شوند، اظهار داشت: این صحبت ها وجود دارد و افراد اصلاح طلب مواضع خود را بیان کرده اند، ولی هنوز در تشکیلات منسجم اصلاح طلبان بحثی نشده، اما اینکه ما یک کاندیدای احتیاطی داشته باشیم، عین عقل است.
کد مطلب : ۱۱۵۲۱۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.