۰

روحانی: دروغ درباره برجام مثل آب شور است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۹
به گزارش عصرتعادل،کیهان نوشت: رئیس‌جمهور در بخش  از سخنان خود گفت: امروز همه دنیا می‌گویند که برجام افتخار ایران است و آنهایی هم که دشمن ما هستند، مثل اسرائیل و تندروهای آمریکا می‌گویند که ایرانی‌ها کلاه سر طرف مقابل گذاشته‌اند، من نمی‌دانم که چطور است که چند نفری چگونه فکر می‌کنند، حرف می‌زنند، مقاله می‌نویسند و بر چه مبنایی در برخی از روزنامه‌ها تیتر می‌زنند؛ می‌خواهید چه کار بکنید؟ بخدا این دروغ گفتن مثل آب شور است، خاصیتی ندارد و جناحی با این آب شور در تاریخ ایران پیشرفت نکرده است.
 
وی ادامه داد: این‌قدر آب شور نخورید، عطش شما بیشتر می‌شود و بیشتر داد می‌زنید؛ خب آب شیرین وجود دارد، از این آب بخورید؛ همه در کنار هم باشید. رئیس‌جمهور که پیشتر وعده داده بود که تحریم‌های ظالمانه باید رفع شود که مشکل آب خوردن مردم هم حل شود‌، این بار  هم منتقدان را در حالی به خوردن آب شیرین به جای آب شور دعوت کرد که عده‌ای از هموطنان‌مان در خوزستان به جای خوردن آب شرب، آبی را می‌نوشند که از فرط آلودگی به کنایه آن را شیرکاکائو می‌خوانند!
 
 
علی رغم وعده‌های دولت برای حل مشکل آب خوزستان، آب گل‌آلود موجود در شبکه جزء لاینفک زندگی مردم این استان شده و همه پذیرفته‌اند که اگرچه در مجاورت بزرگترین رودخانه کشور زندگی می‌کنند، اما آب بی‌کیفیت برای شرب در اختیار داشته باشند. بازار فروش سیستم‌های تصفیه آب در خوزستان داغ است. بدون دستگاه تصفیه آب شرب، مردم این استان قادر به استفاده از سیستم لوله‌کشی منازل نیستند.
 
 
مسئولان بهداشت استان می‌گویند که گزارشی از بروز بیماری‌های همه‌گیر در اثر آلودگی آب دریافت نکرده‌اند اما کسی هم رغبت نمی‌کند آب کدر و خاک‌آلود شبکه آب شهری را بنوشد یا اینکه بدون دغدغه از این آب برای شست‌وشوی مواد غذایی و غیره استفاده کند.
 
 
در چنین شرایطی به نظر می‌رسد بهتر است دولتمردان به جای متلک‌پرانی‌های هر روزه، برای حل مشکلات روزمره مردم فکر و اقدام جدی کنند.
کد مطلب : ۱۱۵۴۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.