۰
پروانه سلحشوری:

امیدوارم زنان رجل سیاسی شوند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۷
به گزارش عصرتعادل،پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اغلب فعالان حوزه سیاست معتقدند واژه رجل سیاسی به فردی اطلاق می‌شود که در حوزه سیاست فعال است و امیدواریم شورای نگهبان نیز تفسیر جدید از این واژه ارائه کند، تا رجل سیاسی، هم برای زنان و هم برای مردان به کار برود.
وی افزود: ما شاهد این هستیم که در بین اصولگرایان یک زن نفر اول لیستشان قرار می‌گیرد. همانطور که خانم دستجردی بیشترین آرای جبهه مردمی نیروهای انقلاب را به دست آورد. بنابراین در جامعه سیاسی ما حضور زنان در سطوح بالای سیاسی امری پذیرفته شده است و زنان می‌توانند مانند مردان در همه مناصب شغلی که به سیاست مرتبط است حضور داشته باشند.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در بین اصلاح طلبان هم زنانی هستند که سال‌ها در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنند و قطعا اگر این لیاقت را در خود نمی‌دیدند، شرکت نمی‌کردند.
سلحشوری در پایان گفت: امیدوارم در مرحله اول بر این مشکل فائق بیاییم که زنان هم رجل سیاسی محسوب شوند و در وهله دوم افرادی که لیاقت کسب چنین منصبی را دارند براساس لیاقت و شایستگی شان انتخاب شوند و نه رویکرد سیاسی‌شان.
انتهای پیام
کد مطلب : ۱۱۵۶۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.