۰

چه خبر از بازار کالا؟

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۹
به گزارش عصرتعادل، روزنامه جهان اقتصاد نوشت: درمعاملات این هفته بورس کالا مقدار ۵۴۶۲۹۴ تن کالا به ارزش ۷۷۳۲۹۷۵ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

تالار محصولات صنعتی بورس کالا این هفته شاهد داد و ستد ۲۳۳۳۴۶ تن انواع مس،تیرآهن و میلگرد و ورق،به ارزش ۳۹۸۰۶۹۶ میلیون ریال بود. شرکت ملی صنایع مس ایران،فولاد مبارکه اصفهان و ذوب آهن اصفهان عرضه کننده های عمده این هفته تالار صنعتی بودند.فولاد مبارکه با فروش ۱۳۳ هزار تن انواع محصولات گرم،سرد،گالوانیزه و قلع اندود به عرضه های خود در سال ۹۵ پایان داد.

محصولات پتروشیمی و نفتی

تالار محصولات پتروشیمی و فراورده های نفتی بورس کالای ایران این هفته شاهد معامله ۲۹۷۶۲۵ تن انواع محصولات بود. ارزش کل معاملات این تالار ۳۵۳۳۹۳۰ میلیون ریال بود. وکیوم باتوم، قیرو ... از محصولات معامله شده در این تالار بود.
محصولات کشاورزی
 
تالار محصولات کشاورزی این هفته میزبان داد و ستد ۱۱۴۰۳ تن محصول به ارزش ۱۸۳۹۸۷ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت .این تالار با فقط ۱۶ قرارداد هفته آرامی را پشت سر گذاشت.
 
 
جوّ بازار

در معاملات این هفته کالا ؛ شاهد داد و ستد محصولات صنعتی،کشاورزی و پتروشیمی بودیم در تالار صنعتی هیچ یک از محصولات فولادی وارد رقابت نگردید و با توجه به این که این عرضه آخرین عرضه فولاد مبارکه در سال ۹۵ بود بسیاری از کارشناسان معتقد اند که عمده بازیگران این بازار به دنبال ثبات نسبی قیمت ها در شب عید می باشند.این مساله با توجه به رکودی می باشد هم اکنون در بازار وجود دارد. علیرغم ضعف حاکم بر بازار میلگرد در بیشتر نقاط دنیا از حیث تقاضا، ولیکن تحت تاثیر استمرار افزایش قیمت آهن قراضه و بیلت به همراه تداوم تقویت قیمت میلگرد در بازار داخلی چین، قیمت میلگرد در بیشتربازارهای جهانی باز هم افزایش یافت. تعدادی از فعالان بازار در مجموع شرایط بهتری را برای بازار جهانی میلگرد در ماه مارس سال ٢٠١٧ پیش بینی می نمایند.در خصوص بازار ورق نیز می توان گفت که علیرغم ثبات تقریبی قیمت ها در اکثر مبادی نشانه هایی جهت بهبود قیمت این حوزه مشاهده می شود که برگرفته از روند صعودی قیمت های مواد اولیه است.
کد مطلب : ۱۱۵۷۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.