۰

رقابت حساس مهاجمین برای کفش طلای جزیره

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۶
به گزارش عصر تعادل، در هر لیگی در کنار جنگ و جدال تیم‌ها برای قهرمانی، یک رقابت حساس و دیدنی دیگری برای رسیدن به مقام «آقای گلی» بین مهاجمین شکل می‌گیرد. 

از رونالدو و مسی گرفته که چند سالی است با پیوستن «لوییس سوارز» به بارسلونا از 2 قطبی بودن درآمده تا رقابت حساس مهاجمین برتر اروپا در لیگ جزیره که همه ذهن‌ها را به خود جلب کرده است. 

در انگلیس، گرچه چلسی با اختلاف 10 امتیازی نسبت به تاتنهام و ایجاد یک حاشیه امنیت بسیار خوب، از جذابیت لیگ برای قهرمانی کم کرده است اما در کنار آن، ستاره‌ها رقابتی دیدنی برای رسیدن به کفش طلای جزیره ایجاد کرده‌اند. 

این هفته در حالی که به علت فینال جام اتحادیه بین ساوتهمپتون و من‌یونایتد، 2 بازی جزیره یعنی دیدارهای آرسنال مقابل قدیس‌ها و دربی شهر منچستر برگزار نشد اما با هت‌تریک هری کین مقابل استوک جدول گلزنان به شدت تغییر کرد.
 
رقابت حساس مهاجمین برای کفش طلای جزیره
 
 
اکنون مهاجم 24 ساله انگلیسی با 17 گل در کنار «روملو لوکاکو» و «الکسیس سانچس» در صدر جدول ایستاد تا پشت سر خود «دیگو کاستا» و «رلاتان» را پشت سر ببیند. 

جالب اینجاست که با برگزاری آن مسابقه و گلزنی 2 مهاجم اصلی یونایتد و توپچی‌ها ممکن است این جدول دستخوش تغییرات دیگری شود. 

در زیر به بررسی گلزنان پیشین جزیره پرداخته تا با صاحبان کفش‌طلای جزیره آشنا شویم. 

2015-2016
 
رقابت حساس مهاجمین برای کفش طلای جزیره 
 
 
فصل پیش رقابت سه مهاجم اصلی تاتنهام، سیتی و لسترسیتی بسیار جذاب شده بود. هری کین که در دو هفته پایانی گلزنی نکرد اما توانست با 25 گل، کفش طلا را بدست آورد. جیمی واردی و سرخیو آگوئرو با 24 گل پشت سر وی ایستادند. 

2014-2015
 
رقابت حساس مهاجمین برای کفش طلای جزیره 

مهاجم آرژانتینی قدرت خود را به حریفان دیکته کرد و 26 گل به ثمر رساند ولی نتوانست به قهرمانی تیمش کمک کند. آن سال چلسی با هدایت مورینیو به چهارمین قهرمانی در زمان مالکیت آبراموویچ دست یافت. هری کین و دیگو کاستا با 21 و 20 گل در رتبه دوم و سوم ایستادند.

2013-2014
 
رقابت حساس مهاجمین برای کفش طلای جزیره 

مرد اروگوئه‌ای که باعث درخشش لیورپول شد با 31 گل ضمن دریافت کفش طلای انگلیس، به آقای‌گلی اروپا به همراه «کریستیانو رونالدو» رسید. دنیل استوریج، هم‌تیمی وی با 21 گل و یحیی توره با 20 گل در جایگاه دوم و سوم ایستادند. سرخیو آگوئرو و وین رونی نیز با 17 گل جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده تا مهاجمین اصلی تیم‌های منچستری سهم کمی در این جایگاه داشته باشند.   

2012-2013
 
رقابت حساس مهاجمین برای کفش طلای جزیره 

مرد هلندی، مثل فصل گذشته غوغایی به پا کرد تا یاد مهاجمین فوق‌العاده نارنجی‌پوشان را زنده کند. رابین فان‌پرسی که در آرسنال سال‌ها درخشید و به این عنوان نیز دست یافته بود، تابستان آن سال به یونایتد آمد تا زیر نظر فرگوسن توانایی بی حد و اندازه خود را به رخ کشد و به اولین قهرمانی انگلیس نیز دست یابد. وی هر گل بهتر از گل دیگر به ثمر رساند تا شیاطین‌سرخ به زیبایی هر چه تمام‌تر بهترین مربیشان را بدرقه کنند. فان‌پرسی با 26 گل در جایگاه نخست ایستاد و لوییس سوارس 23 گل، گرت بیل 21 گل مقام‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. 

2011-2012
 
رقابت حساس مهاجمین برای کفش طلای جزیره 

فان‌پرسی دست تنها، 30 گل برای آرسنال کم مهره به ثمر رساند تا یکی از مهمترین دلایل سوم شدن ونگر لقب گیرد. در آن سال به طرز شگفت‌انگیزی، سیتی در ثانیه‌های پایانی قهرمانی را از یونایتد پس گرفت تا پس از 50 سال به مقام نخست لیگ انگلیس دست یابد. وین رونی با 27 گل و سرخیو آگوئرو با 23 در رتبه‌های دوم و سوم ایستادند.  

 با اتمام هفته بیست و ششم لیگ جزیره، تنها 12 بازی باقی‌مانده و باید دید چه کسی کفش‌طلای انگلیس را دریافت می‌کند. جایزه‌ای که بسیاری از مهاجمین برای رسیدن به آن تلاش کرده‌ و جذابیتی مضاعف به لیگ حساس جزیره بخشید‌ه‌اند.
کد مطلب : ۱۱۵۷۵۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.