۰

​فیون: از انتخابات فرانسه کنار نخواهم رفت

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۴
به گزارش عصر تعادل، «فرانسوآ فیون» نامزد جمهوریخواهان در انتخابات سال جاری  ریاست جمهوری فرانسه امروز اعلام کرد علیرغم اتهامات مطرح شده علیه وی و خانواده اش و همچنین احضار آنها به دادگاه، دست از نامزدی خود در رقابت های انتخاباتی بر نداشته و کنار نخواهد کشید.

بر اساس این گزارش، فیون بار دیگر ضمن رد اتهامات مطرح شده علیه وی از سوی دادگاه گفت: من تسلیم نخواهم شد. من کنار نخواهم رفت. من تا پایان ادامه خواهم داد، چراکه این مساله یک موضوع شخصی است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: این دمکراسی است که به چالش کشیده شده و از شما می خواهم تا از من حمایت کنید. موضوع من، حقوق یا بی گناهی من مطرح نیست، بلکه موضوع شما در میان است.

فیون همچنین موضوع احضار خود در دادگاه را ترور سیاسی علیه خود خوانده است.

گفتنی است فرانسوآ فیون متهم به پرداخت صدها هزار یورو به «پنه لوپه» همسر خود برای شغلی پارلمانی است که ظاهرا وجود خارجی ندارد.

این در حالی است که پنه لوپه قبلا در سال ۲۰۰۷ به روزنامه «تلگراف» گفته بود که هرگز در قالب دستیار پارلمانی همسرش، کار نکرده است.

فرایند تحقیق رسمی پیرامون اتهام اختلاس، برای فیون که زمانی اصلی ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری محسوب می شد و انتظار پیروزی در هر دو رقابت آوریل و مِی را داشت، ضربه شدیدی تلقی می شود.

فیون پیشتر تهدید کرده بود که با آغاز تحقیقات رسمی، از ادامه حضور در گود انتخابات انصراف خواهد داد چرا که به هر حال دایره بازرسی ها در این گونه موارد می تواند تا شنود مکالمات تلفنی و حتی حبس خانگی متهمین نیز کشیده شود.
کد مطلب : ۱۱۵۹۱۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.