۰

خوابگاه‌ کدام دانشگاه‌های تهران در تعطیلات نوروز فعال‌ هستند؟

تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۴
خوابگاه‌ کدام دانشگاه‌های تهران در تعطیلات نوروز فعال‌ هستند؟
به گزارش عصر تعادل،دکتر حبیب‌الله اکبری معاون دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار با تاکید بر اینکه تمامی خوابگاه‌های این دانشگاه از 27 اسفندماه تعطیل خواهد شد، افزود: دانشجویان موظف هستند در این تاریخ به طور کلی خوابگاه‌ها را ترک کنند تا براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اقداماتی نظیر سمپاشی و نظافت خوابگاه‌ها در ایام تعطیلات نوروزی صورت بگیرد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه خوابگاه‌های دانشگاه علم و صنعت دو روز قبل از پایان تعطیلات عید مجدداً فعال خواهد شد، تصریح کرد: این دانشگاه در ایام تعطیلات نوروز یک خوابگاه را برای دانشجویان خارجی و یک خوابگاه را نیز برای دانشجویان دوره دکتری و کارشناسی ارشد که شرایط خاص دارند و موظف هستند بعد از عید از پایان‌نامه‌های خود دفاع کنند، فعال کرده است. البته این شرایط فقط برای دانشجویان پسر است و دانشجویان دختر نمی‌توانند از آن استفاده کنند.
تعطیلی خوابگاه‌های دانشگاه شریف از 26 اسفند
در ادامه مهدی سلطانی پویا مدیر امور خوابگاهی دانشگاه شریف نیز درخصوص وضعیت تعطیلی خوابگاه‌های دانشگاه شریف به ایسنا گفت: همه خوابگاه‌های دانشگاه شریف از ساعت 10 روز پنجشنبه 26 اسفندماه جاری تعطیل خواهند شد و تنها یک خوابگاه برای دانشجویان پسر دوره دکتری و تحصیلات تکمیلی فعال می‌باشد و دانشجویان دختر خوابگاه مستقلی ندارند.
وی همچنین یادآور شد: خوابگاه‌های دانشگاه شریف مجدداً از ساعت 8 صبح روز 12 فروردین 96 فعال هستند و دانشجویان می‌توانند از این تاریخ در خوابگاه‌ها حضور داشته باشند.
سلطانی‌پویا همچنین یادآور شد: به طور کلی 12 خوابگاه در دانشگاه شریف وجود دارد که دو خوابگاه مخصوص دختران و مابقی خوابگاه‌های پسرانه هستند و حدود 4000 دانشجوی این دانشگاه ساکن خوابگاه‌های دانشجویی هستند.
تعطیلی تمامی خوابگاه‌های دانشگاه تهران در ایام نوروز 
دکتر حسن به‌نژاد معاون دانشجویی دانشگاه تهران نیز درخصوص وضعیت تعطیلی خوابگاه‌های دانشگاه تهران به ایسنا گفت: تمامی خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه تهران از 27 اسفندماه جاری تعطیل خواهند شد و به دلیل مسائل امنیتی و روان‌شناختی هیچ خوابگاهی حتی برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری فعال نمی‌باشد.
وی در ادامه تاکید کرد: فقط دانشجویان بین‌الملل می‌توانند در یکی از خوابگاه‌های این دانشگاه حضور داشته باشند مابقی خوابگاه‌ها تا 13 فروردین تعطیل هستند.
فعال بودن دو خوابگاه دانشگاه علامه برای دانشجویان خارجی
در ادامه دکتر مجید مقامی مدیر امور دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی به ایسنا گفت: خوابگاه‌های دانشگاه علامه طباطبایی به جز دو خوابگاه ویژه دانشجویان خارجی از روز چهارشنبه 25 اسفندماه به طور کلی تعطیل خواهند شد و مجدداً از 13 فروردین‌ماه برای حضور دانشجویان فعال می‌شود.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در مجموع 10 خوابگاه پسرانه و دخترانه در دانشگاه علامه طباطبایی وجود دارد که بزرگترین خوابگاه سلامت با ظرفیت 1000 نفر برای دانشجویان دختر  و خوابگاه همت با ظرفیت 800 نفر برای دانشجویان پسر است.
 مهندس یوسفی خواه مدیر امور دانشجویی دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه هیچ کدام از خوابگاه‌های این دانشگاه در ایام تعطیلات نوروز فعال نیست به ایسنا گفت: دانشجویان دانشگاه امیر کبیر ( به‌جز دانشجویان خارجی)‌ موظف هستند از 26 اسفند ماه جاری خوابگاه را تخلیه کنند تا اقداماتی نظیر سمپاشی در این خوابگاه‌ها صورت بگیرد.
وی همچنین با بیان اینکه خوابگاه‌های دانشگاه امیرکبیر از 12 فروردین ماه 96 مجدد فعال هستند، تصریح کرد: بطور کلی 22 خوابگاه دانشجویی در دانشگاه امیرکبیر وجود دارد و حدود 4500 دانشجو ساکن این خوابگاه‌ها هستند.
کد مطلب : ۱۱۶۰۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.