۰

احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا

تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۱
به گزارش عصر تعادل، نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ۱۵مارس به ۵۲درصد رسیده است؛ این رقم در نظرسنجی هفته گذشته به ۳۴ درصد و در نظرسنجی روز جمعه به ۴۰درصد رسیده بود.
 
 
معمولا فدرال رزرو آمریکا تا زمانی که انتظارات بازارهای بین المللی نسبت به افزایش نرخ بهره به بیش از ۵۰ درصد نرسد، تمایلی برای افزایش نرخ بهره ندارد. برخی مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا در روزهای اخیر از افزایش نرخ بهره در نشست مارس حمایت کرده اند.

افزایش نرخ بهره آمریکا معمولا موجب تقویت ارزش دلار شده و در نهایت به ضرر قیمت جهانی طلا خواهد بود. سخنرانی روز جمعه جانت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت جهانی طلا و ارزش دلار داشته باشد.

روبرت کاپلان، رئیس فدرال رزرو دالاس نیز در سخنانی تاکید کرد: فدرال رزرو باید نرخ بهره را در آینده نزدیک افزایش دهد.

فدرال رزرو آمریکا قصد دارد در سال جدید میلادی سه بار نرخ بهره را افزایش دهد. البته کاپلان به این مساله اشاره نکرده است که فدرال رزرو در کدام نشست باید نرخ بهره را افزایش دهد.

وی پیش بینی کرده است که افزایش هزینه های مصرفی در آمریکا موجب خواهد شد تا رشد اقتصادی این کشور امسال به بیش از ۲ درصد برسد.
کد مطلب : ۱۱۶۰۴۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.