۰

تعداد آوارگان موصل به بالاترین حد خود رسید

تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۱
به گزارش عصر تعادل،سازمان ملل با اشاره به درگیری‌های شدید میان گروه تروریستی داعش و نیروهای عراقی در غرب موصل و حملات داعش علیه پایگاه‌های نیروهای عراقی در بخش جنوب غربی این شهر، اعلام کرد فرار ‌صدها غیرنظامی با پای پیاده از این شهر ادامه دارد.

 سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد، درگیری‌ها و عملیات‌ها با هدف آزادسازی موصل به عنوان آخرین پایگاه داعش در عراق موجب آوارگی تعداد زیادی از مردم این شهر شده است به طوری که آمار آوارگان عملیات اخیر بسیار بیشتر از تعدادی است که از ابتدای عملیات نظامی موصل از حدود چهار ماه و نیم گذشته ثبت شده است.

طبق آمار سازمان ملل، از زمان آغاز عملیات در غرب موصل تا تقریبا یک هفته قبل 28 هزار و 400 تن از ساکنان این شهر مجبور به فرار از شهرشان شدند.

در حال حاضر داعشی‌ها از داخل شهر موصل پایگاه‌های نیروهای عراقی و نیز مسیرهایی را که مردم شهر از آنها برای فرار استفاده می‌کنند به شدت هدف قرار می‌دهند.

نور صباح، فرمانده نیروهای ویژه عراق اعلام کرد: خانواده‌های بسیاری در موصل هستند و این مساله عملیات ما را با دو چالش بزرگ مواجه می‌کند، اول حفظ جان غیرنظامیان و دیگری حفاظت از پایگاه‌هایمان.

عملیات نظامی نیروهای عراقی برای آزادسازی غرب موصل در تاریخ 19 فوریه آغاز شد و نیروهای عراقی ابتدا موفق به بازپس‌گیری فرودگاه موصل و پایگاه نظامی غزلانی و مناطق اطراف آن شدند، در حال حاضر نیز تلاش‌های آنان برای ایجاد مسیری امن در محله‌های جنوب غربی شهر که تعداد خانه‌ها زیاد است و هزاران غیرنظامی در آنجا زندگی می‌کنند، ادامه دارد.

شبکه خبری المیادین نیز از کشف برخی اسناد داعش حاوی اسامی نیروهای این گروه تروریستی و فرماندهانشان توسط نیروهای عراقی در بخش غربی موصل خبر داد.

همچنین این شبکه خبری اعلام کرد، در حال حاضر درگیری‌های شدید میان نیروهای عراقی و داعشی‌ها در وادی حجر واقع در جنوب غرب موصل وجود دارد.

استاندار نینوا اعلام کرد در حمله راکتی داعش علیه دو محله السماح و کراج الشمال در شرق موصل یک زن و دو کودک به دلیل استنشاق گاز ممنوعه خردل به بیمارستانی در اسان اربیل منتقل شدند.

از سوی دیگر یک منبع محلی در استان نینوا گزارش داد، داعش پایگاه‌های جایگزین پنج دفتر مرکزی خود در محله‌های الطوب و الزنجیلی در غرب موصل را که حاوی چندین تن مدارک و اسناد بودند، به جای تخلیه به طور کامل آتش زد.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، افزود: داعش پیش از آغاز عملیات آزادسازی بخش غربی موصل دفاتر خود را برای جلوگیری از هدف قرار گرفتن به پایگاه‌های جایگزین منتقل کرد اما آتش زدن کامل پایگاه‌هایش نشان داد که این گروه تروریستی اطمینان دارد که در این عملیات شکست می‌خورد به همین دلیل نیز سعی در از بین بردن آرشیو و اسناد جنایات خود و نیز هویت نیروها، همپیمانان و حامیانش دارد.
کد مطلب : ۱۱۶۱۰۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.