۰

تحلیلی بر نتایج نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان

تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۵
به گزارش عصر تعادل، مربی پیشین تیم فوتبال استقلال اعتقاد دارد که تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا حداقل ۱۰ امتیاز بگیرند، از گروه خود صعود خواهند کرد.

مجید صالح که در کالیفرنیای آمریکا به سر می‌برد، درباره تحلیلش از نتایج تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: در ابتدا باید شهادت حضرت فاطمه (س) را تسلیت بگویم. مسئله بعدی اهدای جایزه اسکار به فیلم فروشنده اصفر فرهادی است. همه می‌دانند کسب این عنوان خیلی سخت است و برای ما که در اینجا حضور داریم، غرورآفرین است. اینکه در عرض چند سال دو بار این عنوان به ایرانی‌‌ها برسد، مایه مباهات است و ما جلوی آمریکایی‌ها سرمان را بالا می‌گیریم.

وی با اشاره به لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: در گروه A نتایج گروه استقلال تغییر نکرد و پیچیده‌تر شد. البته اینکه استقلال با تفاضل گل در صدر گروه قرار گرفته، جای خوشحالی دارد. با توجه به شکست هفته نخست استقلال، برخی‌ها تصور کردند این تیم از شرایط خودش دور شده است، اما نتایج هفته دوم همه چیز را برگرداند. در گروه استقلال خوزستان، با توجه به مشکلات مالی این تیم، کمتر کسی تصور شروع خوب برای نماینده کشورمان داشت، اما این تیم خیلی خوب کار کرد و نتایجی غیرقابل پیش‌بینی گرفت.

مربی پیشین تیم استقلال خاطرنشان کرد: نتایج تیم‌های ایرانی نوید روزهای خوبی می‌دهد. اگر آنها حداقل 10 امتیاز ار گروه خود بگیرند، 95 درصد به دور بعدی صعود خواهند کرد. روند لیگ قهرمانان آسیا همیشه این‌گونه بوده که تیم‌ها با حداقل 10 امتیاز به دور بعد صعود می‌کنند، مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد. پرسپولیس به مانند مسابقات داخلی روند خوبی داشته و این روند را در آسیا هم طی می‌کند، اما ذوب‌آهن شرایط متفاوتی نسبت به تیم‌های دیگر دارد. همیشه قهرمان جام حذفی با تیم‌هایی هم‌گروه می‌شود که در لیگ کشورشان قهرمان شده‌اند. بنابراین گروه ذوب‌آهن سخت است. قهرمان جام حذفی با تعداد بازی‌های کمتری قهرمان می‌شود، به عنوان مثال در لیگ کشورمان تیمی با پنج بازی می‌تواند به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کند، اما قهرمان لیگ حداقل باید 30 بازی انجام دهد. در گروه ذوب‌آهن، تیم الاهلی عربستان بسیار قوی‌تر از التعاون است و می‌توانیم گروه ذوب‌آهن را گروه سختی بنامیم. درست است که این تیم امتیاز از دست داده، اما می‌تواند فاصله‌اش را با تیم‌های مدعی گروه کم کند. ذوب‌آهن بازی‌های داخل خانه‌اش باقی مانده است و می‌تواند در اصفهان نتیجه بگیرد. در حال حاضر نباید به یک امتیاز آنها نگاه کرد و شرایط‌شان بهتر خواهد شد.

صالح در خاتمه اظهار داشت: نمایندگان ما با توجه به شرایط اقتصادی نتایج خوبی به نسبت‌ هزینه‌‌هایی که کشورهای عربی انجام می‌دهند، کسب کرده‌اند. نمایندگان کشورمان به دلیل برخی مسائل باید در کشور‌‌های خلیج فارس با تیم‌های عربستانی بازی کنند که هزینه زیادی برای آنها در پی خواهد داشت. ما در داخل کشورمان هواداران زیادی داریم و باید از امتیاز میزبانی استفاده کنیم. امسال سهمیه ما 1+3 شده و اگر تیم‌های ما به مرحله بعد صعود نکنند، شاید این سهمیه کاهش پیدا کند. بنابراین فدراسیون فوتبال از طریق دیپلماسی باید مشکل را برطرف کرده تا تیم‌های ایرانی در زمین خودشان پذیرای تیم‌های عربی باشند. فدراسیون باید از نظر دیپلماسی این مشکل را حل کند تا از طرفی تیم‌های ما از لحاظ اقتصادی هم ضرر نکنند. به هر حال میزبانی در کشور خودمان با میزبانی در کشور دیگر خیلی تفاوت دارد.
کد مطلب : ۱۱۶۱۱۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.