۰

تدفین دو شهید گمنام در پاسارگاد

تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۷
به گزارش عصرتعادل، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس گفت: خاکسپاری پیکرهای پاک و مطهر ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در محدوده حریم درجه ۲ محوطه تاریخی پاسارگاد انجام شده است.

«مصیب امیری» افزود: پیش از این درخواست‌هایی مبنی بر تدفین شهدای گمنام در محوطه تاریخی پاسارگاد وجود داشت، اما با رایزنی‌های انجام‌شده از سوی سازمان در تهران و ارائه توضیحات و توجیهات پیرامون محدودیت‌های موجود، مکانی جدیدی در محدوده حریم درجه ۲ محوطه در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد قبلی در محدوده درب ورودی بود، گفت: در واقع سه شهید دوران دفاع مقدس برای تشییع و خاکسپاری به شهرستان پاسارگاد منتقل شده بودند که پیکرهای مطهر ۲ شهید برای تدفین به روستای پاسارگاد انتقال یافت.

او تصریح کرد: محل تعیین شده برای تدفین و ایجاد المان شهدای گمنام در محدوده حریم درجه ۲ محوطه تاریخی است و براساس قوانین میراث جهانی، ساخت المان یا ساختمان به ارتفاع حداکثر ۴.۵ متر ممنوعیت و محدودیت قانونی نداشته و ندارد.

امیری گفت: محوطه اختصاص یافته به این امر، در فاصله حدود ۲ کیلومتری محوطه جهانی پاسارگاد و نزدیک به روستای پاسارگاد است.
کد مطلب : ۱۱۶۲۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.