۰

فرار کیلویی مرغ از سفره های مردم!

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۳۸
فرار کیلویی مرغ از سفره های مردم!
به گزارش عصرتعادل، بازار  پرتلاطم گوشت مرغ همچنان ادامه دار است. نشانه‌ها از وضعیت قیمت انواع گوشت مرغ نشان می‌دهد که این محصول پر مصرف در فاصله دو هفته به پایان سال با روند صعودی قیمت همراه شده و بالاترین قیمت را برای خود در سال جاری به ثبت رسانده است.
آخرین بررسی‌ها از بازار محصولات پروتئینی نشان می‌دهد که هر کیلوگرم گوشت مرغ ۸۱۰۰ تومان در مغازه‌های سطح شهر فروخته می‌شود که در مقایسه با مدت مشابه ماه گذشته ۸۰۰ تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.  
این افزایش قیمت نسبت به اواسط ماه گذشته به طور نسبی در سایر اقلام گوشت مرغ هم قابل مشاهده است. در حال حاضر فیله مرغ کیلویی ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان، سینه جوجه کبابی ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان، جوجه با کتف ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان و سینه مرغ ۸۹۰۰ تومان فروخته می‌شود. همچنین هر کیلوگرم ران مرغ ۸۴۰۰ تومان، مرغ سبز کیلویی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان، بال مرغ ۸۵۰۰ تومان، کتف مرغ ۸۹۰۰ تومان و گردن مرغ ۳۸۰۰ تومان عرضه می‌شود.  
مشاهدات اخیر از این بازار حاکی از آن است که قیمت گوشت مرغ با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، شتاب تندتری در جهت افزایش پیدا کرده است و اگر در ادامه کنترل و نظارت دقیق‌تری از سوی دستگاه‌های مربوطه انجام نشود، دور از ذهن به نظر نمی‌رسد که در روزهای پایانی سال قیمت مرغ رکوردهای جدیدی را ثبت کند، اتفاقی که معولا در اواخر سال‌های گذشته هم بی سابقه نبوده است و امسال نیز بیماری آنفلوآنزای طیور ممکن است مضاعف شود.
قیمت انواع مرغ و بوقلمون (هر کیلوگرم) قیمت
گوشت مرغ تازه ۸۱۰۰ تومان
فیله مرغ ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان
سینه جوجه کبابی ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان 
جوجه با کتف ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان
سینه مرغ ۸۹۰۰ تومان
ران مرغ ۸۴۰۰ تومان
مرغ سبز ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان
بال مرغ ۸۵۰۰ تومان
کتف مرغ ۹۸۰۰ تومان
گرن مرغ ۳۸۰۰ تومان
بوقلمون ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان
بوقلمون بدون استخوان ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان
ران بوقلمون ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان
مغز ران بوقمون ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان
انتهای پیام
کد مطلب : ۱۱۶۳۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.