۰

عدم تناسب مبانی دیدگاه مسئولین و امت انقلابی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۹
عدم تناسب مبانی دیدگاه مسئولین و امت انقلابی
حجت الاسلام محمد صدارت، استاد حوزه علمیه در یادداشتی نوشت: یکی از مشکلات اساسی در سطح جامعه ما این است که افراد با یکدیگر وارد بحث می شوند و بر سر هم می کوبند بدون اینکه مبانی حرف یکدیگر را بدانند بعنوان مثال اگر جوانی قصد خرید خودرویی داشته باشد بخواهد از اطرافیانش مشورت بگیرد هر کسی از ظن و دیدگاه خویش خودروی مورد علاقه اش را معرفی کرده و به دفاع از آن می پردازد غافل از اینکه از جوان بپرسند برای خودروی آینده خود چه میزان مصرف و چه نوع کارکردی مد نظر دارد!
آنچه که در بحث ها و مناظرات باید مورد توجه قرار داد این است که یکی از آداب مناظره، پیدا کردن مبانی مشترک و بحث بر پایه آن مبانی است و از بزرگان و صاحب منصبان به دلیل تجربه و تحصیلات انتظار می رود به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.
نکته ای که امروز در سخنان رییس مجلس شورای اسلامی دیده شد و مانند بسیاری از مباحث و دعواهای لفظی سیاستمداران مایه تعجب امت انقلابی شد نیز از همین دست بود، در حالیکه عموم امت انقلابی و متدین ما با توجه به اینکه مبارزه با سرمایه داری و کاخ نشینی را از اصول اساسی انقلاب می دانند و برای تحقق حکومت کوخ نشینان به ندای امام امت لبیک گفته و به مبارزه با رژیم ستمشاهی پرداختند، امروزه  در موضوعاتی نظیر حقوق های نجومی که نشان از نفوذ کاخ نشینی به مرام و مسلک مدعیان انقلابی گری دارد شاهد دفاعیاتی عجیب و باورنکردنی هستیم.
مایه تعجب است که آقای لاریجانی چرا در پاسخ معترضین به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در رابطه با حقوق مدیران، به جای توجه به اصل اعتراض و مبانی فکری معترضین به بازی کردن با اعداد و ارقام پرداخت و طوری به دفاع برخاست که گویا از روز اول بحث فقط  بر سر عدد بوده و کسی با اختلاف طبقاتی مسئولین و مردم مشکلی ندارد.
باید اذعان داشت که اگر مردم حکومتی می‌خواستند که مسئولینش در نیاوران ساکن شوند و برای رسیدگی به امور مردم دریافتی‌های کلان داشته باشند، دیگر دلیلی نداشت انقلاب کنند چه بسا این شیوه در دوره پیش از انقلاب نیز وجود داشت، آنچه که برخی از آقایانی که به برکت انقلاب اسلامی جزو بزرگان شده اند فراموش کرده اند این است که مردم به دنبال حکومت مستضعفین و کوخ نشینان بر اساس قواعد اسلامی بودند و ثمرات انقلاب نیز باید در راستای رسیدن به همین هدف گام بردارند نه اینکه به دنبال عافیت طلبی بوده و بر سر میزان و مقدار عافیت طلبی شان بحث کنند.
وقتی مدیری برود در منطقه ای از تهران ساکن شود که اجاره بهای ماهانه منازل آن منطقه چندین برابر اجاره بهای مناطق متوسط و نه مستضعف نشین باشد مشخص است که این اعداد و ارقام نجومی برای ایشان مانند پول خرد به حساب آمده و راحت می توانند بر سر آن بحث کنند.
باید از آقایان مدیران اجرایی پرسید که اگر داعیه خدمت دارید و داوطلب خدمت به مردم انقلابی شده اید و با رای مردم به این منصبها رسیده اید چرا خود را از مردم جدا کرده اید و برای خود و خانواده تان ارزشی چندین برابر امت شهیدپرور و انقلابی قائلید؟!
باید از نمایندگان مجلس که امروز آقای لاریجانی با اشاره به اطلاع از میزان دریافتی شان جمیع ایشان را تهدید کرد پرسید شما که در حوزه انتخابیه خود نامزد خدمت به مردم شدید و به اسم خدمت رای مستضعفین را جلب کردید چرا با آغاز به کار در تهران در یکی از منازل جنوب شهر ساکن نشدید تا با مترو به راحتی به بهارستان رفته و از دردودل مردم آگاه شوید؟! مگر ما الگوی انقلابی نظیر آیت الله کاشانی نداشتیم که در میان مردم بود و با عموم مردم درباره مصوبات مجلس سخن می گفت و نظر می خواست؟!
یقینا اگر مدیران و نمایندگان نیز دید انقلابی داشتند و بین مستضعفین زندگی می کردند و امورات زندگی خود را همچون اقشار ضعیف و یا متوسط جامعه می گذراندند هیچگاه نیازشان به جایی نمیرسید که بر سر اعدادی نظیر 14 میلیون و یا 24 میلیون به عنوان دریافتی ماهانه بحث کنند و در آخر بگویند حقوق نجومی به شصت میلیون تومان گفته می شود نه این اعداد و ارقام!!
 
کد مطلب : ۱۱۶۵۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.