۰

یک مرجع تقلید: اخذ جریمه دیرکرد وام حرام است

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۸
به گزارش عصر تعادل، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور، معاون امور استان‌ها و بسیج سازمان پدافند غیرعامل کشور و مدیران کل پدافند غیرعامل استان‌های کشور که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد با اشاره به موقعیت و جایگاه قم اظهار داشت: تا کسی با اخبار و اهل‌بیت(ع) آشنا نباشد نمی‌تواند به اهمیت قم پی ببرد.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: اگر قم توانست صدای اسلام را به گوش دنیا برساند موقعی است که زمینه ظهور در اسلام نزدیک است و اکنون قم در چنین جایگاهی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه هرکس می‌خواهد در دنیا پرچم انقلاب را ببیند باید به قم بیاید، عنوان کرد: اکنون امروز وظیفه‌ها در قم بسیار سنگین بوده معیارهای اسلام باید در قم حاکم باشد، ازاین‌رو باید قم را طوری نگاه داشت که یک نگین برای دنیا باشد.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: قرآن کریم می‌فرماید آنچه ما به شما عطا کرده‌ایم باید در حفظ آن کوشا باشید، بنابراین انقلاب را باید نگاه داشت خودباوری، شناخت و شناختن چهره استکبار از برکات انقلاب به شمار می‌رود.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: چندین سال است که بیان می‌کنیم دیرکردی که بانک‌ها از مردم می‌گیرند حرام است، هرروز آه و ناله مردم را در نامه‌ها مشاهده می‌کنیم، چرا وقتی مطلبی را همه اعلام می‌کنند حرام است گوش نمی‌کنند، این خود یک پدافند است که باید به آن توجه کنیم.

وی با اشاره به یکی دیگر از رکن‌های انقلاب،خاطرنشان کرد: مردم دومین رکن اساسی انقلاب هستند توجه امام(ره) به مردم بسیار تحسین‌برانگیز بود، به دلیل اینکه همین مردم بودند که به جبهه‌ها رفتند، شهید دادند تا انقلاب به دست آمد.

آیت‌الله نوری همدانی ابراز کرد: سومین رکن انقلاب ولایت‌فقیه بوده که اگر ولایت‌فقیه نبود انقلاب هم نبود، امروز یمن، سوریه، بحرین و عراق ولایت‌فقیه ندارند اگر ولایت‌فقیه داشتند قطعاً در مقابل دشمنان و استکبار پیروز می‌شدند.

وی عنوان کرد: آسیب‌هایی که ممکن است به جامعه ضرر بزند باید با پدافند غیرعامل آن را حفظ کنیم، نگهداری مراکز مهم و از اهمیت بالایی برخوردار است.
کد مطلب : ۱۱۶۶۶۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.