۰

تابعیت ایرانی برای خانواده‌ اتباع خارجی مدافع حرم

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۲
به گزارش عصر تعادل،مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان‌رضوی از موافقت شورای عالی امنیت ملی با اعطاء تابعیت ایرانی به خانواده‌های درجه یک اتباع خارجی مدافع حرم خبر داد.

عابدین عابدی‌مقدم ظهر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی پیرامون اعطاء تابعیت ایرانی به اتباع خارجی مدافع حرم اظهار داشت: شورای عالی امنیت ملی با پیشنهاد آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی مبنی بر اعطاء تابعیت به اتباع خارجی مدافع حرم موافقت کردند و مصوبه‌ای گذاشتند تا در استان‌ها کارگروهی برای احراز هویت و اعطاء تابعیت به این افراد انجام شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان‌رضوی ادامه داد: لیست خانواده درجه یک شهدا را به اتباع امور خارجه داده معرفی کردیم و آن‌ها نیز با پافشاری ما به ثبت احوال ارائه دادند، اما متأسفانه این امر تاکنون از ناحیه ثبت احوال انجام نشده است.

عابدی‌مقدم با بیان اینکه "مسئله موجود در این باره این است که قانون اساسی ما دوتابعیتی را نفی کرده است"، گفت: مصوبه شورای عالی امنیت ملی به‌عنوان بالاترین مقام تصمیم‌گیری کشور، این مسئله را برداشته است بنابراین امیدواریم با پیگیری‌ها هرچه زودتر مشکل حل شود و بتوانیم در خدمت خاندانی که به‌نحوی به‌جای ما جنگیدند و تعلق به نظام جمهوری اسلامی دارند، باشیم.
کد مطلب : ۱۱۶۶۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.