۰

رقه از سه جهت محاصره است

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۳
رقه از سه جهت محاصره است
به گزارش عصر تعادل، رامی عبدالرحمن، دیده بان حقوق بشر سوریه گفت: نیروهای سوریه دموکراتیک با پشتیبانی هوایی ائتلاف آمریکا توانسته‌اند این امر را محقق کنند.
یکی از فرماندهان نیروهای مذکور که غالب آنها را کردها تشکیل می‌دهند نیز به خبرگزاری فرانسه گفت که مسیر استراتژیک بین رقه و دیر الزور صبح امروز (دوشنبه) قطع شده است.
وی افزود: این پیروزی استراتژیکی برای نیروهای ما جهت افزایش فشار بر داعش و محاصره آن است.
نیروهای کرد با تسلط بر دو روستای ابو خشب و بیر الهبا در مرزهای اداری بین دو استان رقه و دیرالزور به ۱۰ کیلومتری رود فرات در کرانه شرقی رود رسیدند. شهر رقه از سمت شمال و غرب پیشتر توسط کردها محاصره شده بود.
این منبع افزود:‌ نیروهای شرکت کننده در عملیات "خشم فرات" اکنون بر روستاهای الحمیش السفر، حشوحال مناصره، رضا، بیرحسین عمو و ابوربیعه تسلط دارند.
در پی تسلط نیروهای مذکور بر جاده رقه - دیر الزور شهر رقه اکنون ارتباطش با دیرالزور قطع شده است چراکه نیروهای ائتلاف پل‌هایی که شهر رقه را به جاده جنوبی دیرالزور متصل می‌کند، منهدم کرده‌اند.
آزادی شهر رقه از نوامبر گذشته در دستورکار نیروهای سوریه دموکراتیک با حمایت آمریکا قرار گرفته است.
با وجود قطع اصلی‌ترین مسیرهای امدادرسانی و ارتباطی داعش میان این دو منطقه شهری تحت کنترل تروریست‌ها اما نمی‌توان از آن به عنوان محاصره رقه و قطع کامل ارتباط آن یاد کرد چرا که هنوز داعشی‌ها می‌توانند از طریق یک مسیر کوچک باقی‌مانده در جنوب رقه خود را به دیرالزور برسانند گرچه این راه برای نقل و انتقالات گسترده قابل استفاده نیست.

داعش کنترل کامل استان دیرالزور در مرز با عراق به جز بخش‌هایی از مرکز آن یعنی شهر دیرالزور و فرودگاه نظامی نزدیک به آن را در دست دارد. بخش‌های شرقی شهر دیرالزور و فرودگاه نظامی آن در کنترل ارتش سوریه است.
از سوی دیگر ارتش سوریه نیز در ادامه پیشروی‌های خود در این محور تپه علوش در منطقه المقابر در محور جنوبی شهر دیر الزور را آزاد کرد.
کد مطلب : ۱۱۶۶۷۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.