۰

معارضان بحرینی خواستار اعلام خشم عمومی شدند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۰
به گزارش عصرتعادل، معارضان بحرینی مقیم خارج در بیانیه‌ای اعلام کردند که رژیم آل خلیفه به جنگ دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خود علیه ملت بحرین ادامه می‌دهد و انکار حقوق طبیعی ملت بحرین از سوی این رژیم و محاکمه چهره‌های دینی آن‌ها دال بر این مدعاست.

در این بیانیه آمده است که رژیم قبیله‌ای و مستبد آل خلیفه قصد دارد که چهاردهم مارس (24 اسفند) آیت‌الله شیخ عیسی قاسم را محاکمه کند و زمان محاکمه ایشان با سالروز ورود نیروهای اشغالگر سعودی و تخریب مساجد بحرین همزمان شده است.

معارضان بحرینی در بخش دیگری از این بیانیه از شهروندان خواستند که ضمن اعلام خشم عمومی از روز یکشنبه آینده به نافرمانی مدنی خود تا توقف فوری محاکمه شیخ عیسی قاسم، عذرخواهی رژیم به خاطر تعدی رسمی به شیعیان و به رسمیت شناختن حق ملت در تعیین سرنوشت ادامه دهند.

دادگاه جنایی بحرین هفته گذشته جلسه بعدی محاکمه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور را به 24 اسفند (14 مارس) موکول کرد.

وزارت کشور بحرین در تاریخ 31 خرداد با ادعای این‌که این روحانی برجستۀ شیعی از جایگاه خود برای «خدمت به منافع خارجی و گسترش خشونت فرقه‌ای» سوءاستفاده کرده است، از لغو تابعیت وی خبر داد.

شیخ عیسی قاسم که رهبر معنوی انقلاب بحرین به شمار می‌آید، پس از تاسیس کشور بحرین در سال 1971 از نجف اشرف به این کشور بازگشت و با اکثریت آراء به مجلس راه یافت و تا زمان انحلال آن، عضو مجلس ملی بحرین بود.

بحرین از بهمن سال 1389 صحنۀ برگزاری اعتراضات خیابانی مردم است که خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.
کد مطلب : ۱۱۶۷۶۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.