۰

وایولا دیویس جایزه هنرمند سال را دریافت می‌کند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۵
به گزارش عصر تعادل، بازیگری که برای ایفای یک نقش روی صحنه تئاتر و در اقتباس سینمایی «حصارها» بیشتر جوایز معتبر بازیگری را به خود اختصاص داد، اکنون توسط دانشگاه هاروارد به عنوان هنرمند سال شناخته شده است.
 
وایولا دیویس جایزه هنرمند سال هاروارد را دریافت می‌کند

به نقل از ورایتی، وایولا دیویس که به تازگی جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل را به خاطر نقش‌آفرینی در فیلم «حصارها» دریافت کرده، قرار است جایزه ۲۰۱۷ هنرمند سال بنیاد هاروارد را هم دریافت کند.

دیویس در مراسمی که شنبه در فستیوال ریتم‌های فرهنگی هاروارد برگزار می‌شود، مدال خود را دریافت می‌کند.

علاوه بر جایزه اسکار، دیویس جوایز انتخاب منتقدان، گلدن گلوب، انجمن بازیگران پرده و آکادمی فیلم‌ها و هنرهای تلویزیونی بریتانیا را هم به خاطر ایفای نقش رز مکسون در اقتباس سینمایی «حصارها» از نمایشنامه‌ای نوشته آگوست ویلسون، به خانه برد.

دیویس در بازسازی این نمایش در برادوی در سال ۲۰۱۰ هم کنار دنزل واشنگتن روی صحنه تئاتر رفته بود و برای ایفای آن نقش در برادوی، او جایزه تونی را دریافت کرده بود.

وی در حال حاضر در سریال «چطور از قتل قسر در برویم» نقش‌آفرینی می‌کند.

از کسانی که تا به حال جایزه هاروارد را دریافت کرده‌اند می‌توان به کویینسی جونز، اندی گارسیا، مت دیمون، سلما هایک و شکیرا اشاره کرد.
کد مطلب : ۱۱۶۸۱۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.