۰

ظریف: هرگونه تماس با آمریکایی ها را رد می کنم

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۷
به گزارش عصرتعادل،وزیر امورخارجه کشورمان هرگونه تماس با وزیر خارجه جدید آمریکا را تکذیب کرد.
 
رییس دستگاه دیپلماسی گفت: در حوزه اجرای برجام محدودیتی برای گفت‌وگو و تعامل نداریم. ما اعلام کردیم که برجام موضوع مذاکرات مجدد نیست، اما برای گرفتن مجوزهای اوفک مثل گذشته دوستان ما در وزارت خارجه با همتایان خود در وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا ارتباط دارند، هم‌چنین با اروپایی‌ها و کشورهای دیگر.
 
ظریف افزود: البته تاکنون در سطح بنده نیازی به ارتباط با وزیر خارجه (جدید) آمریکا برای اجرام برجام نبوده و از این رو هیچ تماسی با ایشان نداشته‌ام.

ظریف در پاسخ به این پرسش که تا الان که حدود دو ماه از روی کار آمدن دولت ترامپ می‌گذرد و با توجه به مواضع قبل و بعد از انتخابش به عنوان رییس‌جمهوری آمریکا تعلل و اخلالی در روند اجرای برجام، رایزنی‌ها و ارتباطات مقامات پیگیری‌کننده اجرای برجام مشاهده نکرده‌اید؟ گفت: در زمان اوباما هم اخلال در کار اجرای برجام بود.
 
وزیر خارجه کشورمان گفت: متاسفانه دولت آمریکا صرف نظر از این‌که چه کسی در کاخ سفید است فکر می‌کند اهرم فشار اقتصادی را در اختیار دارد و می‌تواند از آن استفاده کند و حتی بعد از برجام هم آن‌چه ما و مقام معظم رهبری از بدعهدی آمریکا مورد تاکید قرار دادیم، این بود که باید یک به یک آنها (آمریکایی‌ها) را به اجرای تعهدات‌شان مجبور کنیم. این واقعیتی است که در همه مراحل آن را دیدیم.
 
در حوزه اجرای برجام محدودیتی برای گفت‌وگو و تعامل با کسی نداریم

وزیر امور خارجه در پاسخ به این پرسش که چرا ایران بعد از انتخاب ترامپ از سوی مردم آمریکا و بعد از آن‌که به طور رسمی در کاخ سفید مستقر شد، در رابطه با اجرای برجام سعی نکرد با تیم رییس‌جمهور جدید آمریکا ارتباط برقرار کند و و برای توجیه و توضیح برجام اروپایی‌ها را واسطه کرد؟ تاکید کرد: ما هیچ وقت نگفتیم برای اجرای برجام با کسی (آمریکایی‌ها) صحبت نمی‌کنیم.

ظریف در پاسخ به این‌که اما آقای عراقچی حدود یک ماه پیش در کنفرانسی خبری بر این مساله تاکید کردند که گفت‌وگوی ایران با آمریکا با پایان مذاکرات و اجرایی شدن برجام پایان یافته است، اظهار کرد: آن زمان که آقای عراقچی این صحبت را مطرح کردند، هنوز دولت آمریکا شکل نگرفته بود که بخواهیم با آن دولت تعامل کنیم. 
 
اجرای برجام یک روند خودکار و بدون مشکل نبوده است

ظریف در پاسخ به این پرسش که از اجرای برجام بعد از آن که کمیسیون مشترک برجام در سطح وزیران خارجه در مهرماه امسال برگزار شد، رضایت دارید؟ گفت: اجرای برجام یک روند خودکار و بدون مشکل نبوده است و برای مرحله به مرحله آن نیاز بوده تا تلاش کنیم و حقوق خود را احیا کنیم، البته این باعث شده تا همکاران من هیچ وقت حوصله شان سر نرود و بیکار نباشند. 
کد مطلب : ۱۱۶۸۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.