۰

​کاشان، پنجمین شهر قدرتمند ایران

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۳
به گزارش عصر تعادل،نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس گفت: در حمایت از وزارت آموزش و پرورش نمایندگان کمیسیون تلفیق دو بار به حالت قهر جلسات بودجه را ترک کردند.

«سیدجواد ساداتی‌نژاد» در نشست وزیر آموزش و پرورش با خیرین مدرسه‌ساز شهرستان کاشان اظهار کرد: این ترک جلسات به‌علت حمایت از اشتغال معلمان حق‌التدریس و معوقات و پاداش فرهنگیان و طرح سرباز معلمان بوده است.

وی با اشاره به حمایت دولت از طرح‌های خیرساز گفت: پنج پروژه بزرگ شهرستان کاشان در زمینه آموزش و پرورش برای بهره‌مندی نیازمند سه میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار است و خیرین منتظر مشارکت دولت در طرح‌های خود هستند.

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر به زیرساخت‌های خیر ساز در طول تاریخ نگاه کنیم در هر کوی و برزنی وجود خیرین در ساخت آب انبارها، گذرها و مساجد را می‌توان دید.

صادقی‌نژاد افزود: کاشان هیچگاه پایتخت نبوده اما شهر مردم است و همیشه مردمی اداره شده است و این موضوع نشان‌دهنده ظرفیت‌ها، توانمندی و قدرتمندی این شهر است. کاشان پنجمین شهر قدرتمند ایران است و از 13 استان کشور از نظر صنعتی جلوتر است و بدون هیچگونه کارخانه دولتی از وجود 1860 کارخانه برخوردار است.

وی گفت: مشارکت دولت در کارهای خیرین مدرسه‌ساز و حمایت وزارتخانه برای ایجاد اداره مستقل نوسازی مدارس در شمال استان از خواسته‌های خیرین این منطقه است. کاشان یک شهر گردشگری در کشور محسوب می‌شود و ساخت خانه معلم از ضروریات این شهرستان است.

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امروز همزمان 70 میلیارد تومان پروژه خیرساز آغاز شد که نوید خوبی برای آینده شهرستان دارد، خاطر نشان کرد: کاشان تاریخ 7000 ساله و سابقه 1000 ساله در زمینه نظام آموزشی دارد و قدیمی‌ترین مدرسه علمی ایران به نام مدرسه لطیفی در این شهر ثبت شده است.
کد مطلب : ۱۱۶۹۱۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.