۰

​سردار- ایبرا؛ جنگ تجربه و جوانی در المپیکو 2

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۵
به گزارش عصر تعادل، مرحله یک هشتم نهایی رقابت های یورولیگ امشب دور رفت خود را سپری خواهد کرد که در یکی از حساس ترین بازی ها تیم های روستوف و منچستریونایتد مقابل هم صف آرایی خواهند کرد. جدالی که حساسیت و جذابیت های خاصی در دل خود دارد و میزبانی از آن باعث شده تا حال و هوای شهر روستوف در این روزها کاملا تغییر کند. فوتبالدوستان این شهر امسال در خانه پذیرای تیم های بزرگی در پلی آف لیگ قهرمانان همین طور مرحله گروهی مسابقات بودند اما میزبانی از منچستریونایتد به عنوان پرافتخارترین تیم جزیره آن هم با در اختیار داشتن یکی از صاحب نام ترین مربیان دنیا برای روستوفی ها حال و هوای دیگری دارد. خوزه مورینیو به عنوان خاص ترین مربی جهان امشب با ستاره هایی که در اختیار دارد باید چالشی سخت و دشوار را در سرمای شدید روسیه تجربه کند در این بین سومین بازیکن ایرانی هم این فرصت را پیدا می کند تا مقابل تیم های آقای خاص به میدان رفته و بدرخشد.

پیش از سردار آزمون دو بازیکن ایرانی این تجربه را پیدا کردند که مقابل تیم های خوزه مورینیو به میدان بروند و یکی از جذاب ترین تجربه های فوتبالی خود را در کارنامه ثبت کنند. جواد نکونام و مسعود شجاعی در سال هایی که کنار هم پیراهن اوساسونا در لالیگا را برتن می کردند این فرصت را داشتند تا در دو فصل 2010-2011 و 2012-2011  در رقابت های قهرمانی اسپانیا مقابل رئال مادرید آقای خاص به میدان بروند هم در پامپلونا هم در سانتیاگو برنابئو که این تقابل ها برای نکونام کاپیتان تیم ملی ایران از جذابیت های بیشتری نیز برخوردار بود چون در یکی از این بازی ها به عنوان کاپیتان اوساسونا در ابتدای بازی مراسم اولیه را برگزار کرد و این فرصت را داشت که با مورینیو از نزدیک برخورد و تصاویری به یادگار از این مصاف خاطره انگیز ثبت کند. شجاعی هم در یکی از این مصاف ها درخشش خوبی داشت و فاصله چندانی با گلزنی به تیم های آقای خاص نداشت.

در فاصله چند سال از آن بازی های حالا این فرصت نصیب سومین ملی پوش فوتبال ایران شده تا در یکی از معتبرترین تورنمنت های باشگاهی قاره سبز طعم رویارویی با تیم های آقای خاص را به دست بیاورد. سردار آزمون به عنوان مهاجم اول روستوف و بهترین گلزن اروپایی روس ها امشب در ترکیب اصلی زردپوشان این شهر به مصاف شیاطین سرخ خواهد رفت تا جنگی دیدنی با افکار تدافعی و مدافعان خوزه مورینیو داشته باشد. مردی که استاد بازی های تدافعی قلمداد می شود و بسیاری تفکرات ناب او در بسته نگه داشتن دروازه تیمش را تمجید می کنند به خصوص در بازی هایی که احساس کند با یک تساوی بدون گل هم به هدفی که دارد می رسد. سردار که در این فصل طعم گلزنی به تیم هایی همچون بایرن مونیخ، آتلتیکومادرید، آژاکس، اسپارتاپراگ، اندرلخت و ... را چشیده در حال حاضر امید اول گلزنی روستوف به شیاطین سرخ قلمداد می شود و باید دید از این فرصت طلایی چه استفاده ای خواهد برد.

از سردار آزمون به عنوان ستاره روستوف و زلاتان ایبراهیموویچ به عنوان ستاره منچستر نام برده شده است تا تقابل این دو نفر تعیین کننده سرنوشت بازی باشد. ملی پوش ایرانی که همواره از مهاجم سوئدی به عنوان الگوی اصلی خود در فوتبال دنیا نام برده امشب برای اولین بار این فرصت را پیدا می کند تا از نزدیک مقابل مردی که او را الگو قرارداده بایستد و توانایی هایش را به رخ بکشد. سردار در نوروز 94 فرصت رویارویی با زلاتان در بازی دوستانه ایران با سوئد را از به خاطر حضور در بازی های تیم امید از دست داد اما حالا این آرزویش در روستوف برآورده می شود تا جنگ او ایبرا و همچنین آقای خاص برای همه ایرانی ها جذاب و دیدنی باشد.
کد مطلب : ۱۱۷۱۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.