۰

عملیات آزادسازی موصل عملا پایان یافته است

تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
به گزارش عصر تعادل، فرمانده عملیات استان نینوا اعلام کرد که عملیات آزادسازی بخش غربی شهر موصل، مرکز این استان را عملا باید پایان یافته محسوب کرد.
 
نیروهای عراقی در ادامه عملیات خود در غرب موصل، روز گذشته توانستند مناطق دیگری از این شهر را از دست داعش خارج کنند و اکنون تقریبا تنها کار باقی‌مانده تا پایان عملیات، پاکسازی بخش قدیمی شهر است.

سرلشگر نجم الجبوری، فرمانده عملیات استان نینوا گفت: نبرد بخش غربی شهر موصل عملا پایان‌یافته است و داعشی‌ها در حال حاضر در بدترین شرایط خود هستند. واکنش‌های داعش ناشی از بی برنامه‌گی و دست‌پاچگی است، چراکه شرایط در میدان نبرد بر آنها تنگ شده است.

الجبوری گفت: بخش غرب موصل از سوی نیروهای عراقی کاملا در محاصره است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که محور شمالی بین تلعفر و الکسک با موصل بسته شده و نیروهای عراقی کارگاه سیمان بادوش را احاطه کرده و تمامی اراضی که در خارج از شهر قرار دارد، تحت کنترل دارند.

از سوی دیگر، بخش اطلاعات نظامی عراق تاکید کرد که چندتن از برجسته‌ترین سرکرده‌های داعش در حملات ائتلاف تحت امر آمریکا در 17 ژوئیه در بخش غربی موصل، کشته شده‌اند.

طبق بیانیه دستگاه اطلاعات عراق، این حمله آمریکا به کشته شدن "ابوعائشه" از تاجیکستان انجامید که از برجسته‌ترین کارشناسان داعش در بمب‌گذاری خودرو و توسعه سلاح‌ داعش بود. حمل بمب با پهپاد از ابتکارات وی بود. در این حمله همچنین زیراوف، ملقب به ابو محمد روسی کشته شده که تابعیت روسی داشت و مهندس هواپیماها در داعش بود.

گفته شده این حمله همچنین به کشته شدن ابوعمر فرانسوی نیز انجامید که تونسی الاصل است و کارشناس موتور وسایل نقلیه و یکی از مدیران شرکت خودروسازی مرسدس در گذشته بوده است.
کد مطلب : ۱۱۷۳۸۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.