۰

نرخ بالای بیکاری در کردستان

تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۴
به گزارش عصر تعادل،منصور مرادی در شورای اشتغال استان کردستان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان دارای ظرفیت‌های بالایی است، اما متاسفانه از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده است.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس گفت: بیکاری یکی از اصلی‌ترین مشکلات در کردستان است که در برخی شهرهای استان نرخ بیکاری به بالای 60 درصد می‌رسد.

وی به ظرفیت‌های بالای گردشگری در استان نیز گریزی زد و گفت: می‌توانیم بیشترین درآمدزایی را از طریق صنعت توریسم در استان ایجاد کنیم.

به گفته نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس، عدم وجود صنایع تبدیلی و خام فروشی محصولات و معادن استان، از جمله مشکلات اصلی این استان است که باید در راستای رفع آنها اقدامات اساسی انجام گیرد.

مرادی خاطرنشان کرد: ظرفیت استان در زمینه گیاهان دارویی در کمتر جایی از این کشور وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت به نفع توسعه اقتصاد و اشتغال‌زایی در استان استفاده کرد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد سرمایه گذاری در مریوان را به واسطه مرزی بودن ضروری دانست و تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این مناطق مرزی می‌تواند نقش مهمی در توسعه و اشتغال استان ایفا کند.

مرادی با بیان اینکه با تسهیلات 10 میلیون تومانی نمی‌توان اشتغال ایجاد کرد، اضافه کرد: دولت باید توجه بیشتری به کردستان داشته باشد و در راستای کمک به ایجاد فرصت‌های جدید شغلی برنامه‌های ویژه‌ای تدوین و اجرا کند.
کد مطلب : ۱۱۷۵۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.