۰

نخستین کنسرت، آخرین کنسرت شد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۹
به گزارش عصر تعادل، نخستین کنسرت مجموعه «اینتر- ارکستر تهران» به رهبری نادر مشایخی به عنوان آخرین اجرای سمفونیک سال جاری در تالار آسمان فرهنگستان هنر برگزار می شود.
 
نخستین کنسرت آخرین کنسرت شد

نخستین کنسرت مجموعه «اینتر- ارکستر تهران» به رهبری نادر مشایخی به عنوان آخرین اجرای سمفونیک سال جاری ساعت ۲۱ دوشنبه ۲۳ اسفند ماه به رهبری نادر مشایخی و اجرای قطعاتی از دوره باروک و مدرن  با عنوان «رویداد شنیداری» در تالار آسمان فرهنگستان هنر برگزار می شود.

«اینتر ارکستر» ایده اجرایی نادر مشایخی برای همنشینی سازهای سمفونیک و ایرانی است. در این برنامه قطعاتی از آروو پرت، آهنگساز محبوب و نام آشنای معاصر، ژان باتیست لولی آهنگساز باروک فرانسوی و نادر مشایخی اجرا خواهد شد، ضمن اینکه بهرنگ شگرف کار قطعه ای از یوهان سباستین باخ را می خواند.

مجموعه «اینتر- ارکستر تهران» به رهبری ارکستر نادر مشایخی آذر ماه امسال با انتشار تازه ترین فراخوان خود از بین نوازندگان سازهای کلاسیک و ایرانی اعلام موجودیت کرد.
 
نخستین کنسرت آخرین کنسرت شد

نادر مشایخی با اشاره به جزییات این پروژه موسیقایی گفته بود: «اینتر- ارکستر تهران» یک ایده اجرایی مبتنی بر عادت های شنیداری متنوع است و از آنجا که فرهنگ ایران با تنوع سلیقه های مختلف شکل گرفته در «اینتر- ارکستر تهران» نیز هدف تلفیق سازها نیست بلکه همجواری فرهنگ های موسیقیایی مختلف است که سعی در ارایه تفسیری معاصر از قطعات مربوط به دوره ها وجغرافیای فرهنگی مختلف دارد.»

وی رویکرد خاص این ارکستر را گردش نگاه به سوی جوانان و  بهره گیری از جوانان مستعد و علاقه مند دانسته و گفته بود: «در این فراخوان هدف نه تنها اجرای موسیقی های مختلف بلکه کار با نوازنده های مختلف بین المللی و رسیدن به تجربه همجواری با بهترین نوازندگان ارکسترهای اروپایی است. به هر ترتیب «اینتر- ارکستر تهران» موسیقی کلاسیک نیست، بلکه موسیقی سمفونیک است. به این معنا که با به کارگیری امکانات موسیقی سمفونیک فضا برای استفاده از سازهای متنوع ایجاد شود.»
کد مطلب : ۱۱۷۵۸۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.