۲
یادداشت/

رقص یا ربا؟ مسئله این نیست!

تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۵۶
رقص یا ربا؟ مسئله این نیست!
درخصوص اظهارات استاندار خراسان جنوبی و واکنش روحانیون نسبت به آن باید گفت در واکنش به آن حرف های مفت، الان سه روز است که تمام حوزه های علمیه آن بلاد تعطیل شده و روحانیون و علما تحصن کرده که بله، استاندار با آن حرفش به اسلام توهین کرده، پس باید عزل شود.

من با این کار، کاری ندارم، با استاندار هم کاری ندارم، قضاوت هم نمیکنم اما الان نزدیک چهل سال از انقلاب_اسلامی می گذرد و در همین جمهوری اسلامی بانک ها با حاکم کردن ربا در جامعه، رسما نه علیه اسلام بلکه علیه خدا و رسول_خدا (به تعبیر قرآن) قانونا جنگ به راه انداخته اند، و دریغ که در این همه سال،حوزه ای تعطیل شود و علما بست بنشینند و تحصن کنند. که  اگر یکبار چنین می کردند، یقینا وضع این نبود.

یکی نیست بگویند، ضرر رقص برای اسلام بیشتر است یا ربا ؟

فرض کنید، استاندار را هم عزل کردید، خوب که چه؟ یکی با همان گفتمان جایش می نشیند.
واقعا تصور می کنید با این کار خطر عظمایی را از انقلاب دفع  کرده و اسلام را از ورطه نابودی نجات داده اید؟

نمی دانم جریان حوزوی، چه زمان دست از روحانیت_سیاسی مي کشد و به همان روحانیت_مبارز ی که همیشه در طول تاریخ بوده رجعت می کند
البقره
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَذَرُوا مَا بَقِيَ مِنَ الرِّبَا إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ
ﺍﻯ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ! ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﭘﺮﻭﺍ ﻛﻨﻴﺪ ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﻣﻮﻣﻦ [ ﻭﺍﻗﻌﻰ ]ﻫﺴﺘﻴﺪ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺭﺑﺎ [ ﺑﺮ ﻋﻬﺪﻩ ﻣﺮﺩم ] ﺑﺎﻗﻰ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺭﻫﺎ ﻛﻨﻴﺪ .
فَإِن لَّمْ تَفْعَلُوا فَأْذَنُوا بِحَرْبٍ مِّنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَإِن تُبْتُمْ فَلَكُمْ رُءُوسُ أَمْوَالِكُمْ لَا تَظْلِمُونَ وَلَا تُظْلَمُونَ
ﻭﺍﮔﺮ ﭼﻨﻴﻦ ﻧﻜﺮﺩﻳﺪ [ ﻭ ﺑﻪ ﺭﺑﺎﺧﻮﺍﺭﻯ ﺍﺻﺮﺍﺭ ﻭﺭﺯﻳﺪﻳﺪ ] ﺑﻪ ﺟﻨﮕﻰ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﺯ ﺳﻮﻯ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﺳﻮﻟﺶ [ ﺑﺮ ﺿﺪ ﺧﻮﺩ ]ﻳﻘﻴﻦ ﻛﻨﻴﺪ ؛ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺗﻮﺑﻪ ﻛﺮﺩﻳﺪ ، ﺍﺻﻞ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﻫﺎﻯ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺍﻯ ﺧﻮﺩ ﺷﻤﺎﺳﺖ [ ﻭ ﺳﻮﺩﻫﺎﻯ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺮﺩم ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺍﻧﻴﺪ ] ﻛﻪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﻧﻪ ﺳﺘﻢ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﻧﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺳﺘﻢ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰ ﮔﻴﺮﻳﺪ .
قلم سید
کد مطلب : ۱۱۷۶۷۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.