۰

ترکیه تلافی کرد؛ سفارت هلند محاصره شد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۳۵
به گزارش عصر تعادل،به دنبال تشدید تنشها بین هلند و ترکیه و عدم اجازه به وزیر امور اجتماعی ترکیه برای ورود به خاک هلند، پلیس ترکیه ساختمان کنسولگری و سفارت هلند در استانبول و آنکارا را محاصره کرده و به هیچ کس اجازه ورود و خروج به این اماکن را نمی‌دهد. 

براساس گزارش ترکیش مینوت، نیروهای پلیس ترکیه دربهای ورودی ساختمانهای کنسولگری و سفارت هلند را بسته‌اند.

وزارت خارجه ترکیه در این ارتباط گفته است که دسترسی به کنسولگری و سفارت هلند به دلایل امنیتی مسدود شده و فعلا میسر نیست.

همزمان گزارشها حاکی از این است که عده‌ای از شهروندان ترکیه در اعتراض به اقدامات هلند در مقابل کنسولگری این کشور در استانبول تجمع اعتراضی برپا کرده‌اند.

صبح روز شنبه دولت هلند به هواپیمای حامل مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه اجازه فرود در خاک کشورش را نداد که با واکنش شدید رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه مواجه شد. وی رفتار مقامات هلند را به نازیها تشبیه کرد.

ساعاتی پیش نیز دولت هلند از ورود وزیر خانواده و امور اجتماعی ترکیه به این کشور جلوگیری کرد. به دنبال این اقدام وزارت خارجه ترکیه رفتار هلند را «خصومت‌آمیز» توصیف کرده و آن را در تاریخ ۴۰۵ ساله روابط دو کشور بی‌سابقه خوانده است. ترکیه از سفیر هلند خواسته که «برای مدتی» به آنکارا بازنگردد.
کد مطلب : ۱۱۷۷۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.