۰

شوخی کوئن‌ها با رئیس جمهور!

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۳
به گزارش عصر تعادل، ایتن کوئن می­‌خواهد ملک‌الشعرای دونالد ترامپ باشد، او به رئیس‌جمهور اطمینان می­‌دهد که توانایی شعر گفتن دارد. هرچه هست او مرد سونِت سرودن است!
 
شوخی کوئن‌ها با رئیس جمهور!

ایتن کوئن درخواست غیرمعمولی از دونالد ترامپ دارد؛ در نامه­‌ای سرگشاده که توسط هافینگتن پست منتشر شده، فیلمساز درخواست کرده که او را به مقام ملک‌الشعرایی ایالات متحده منصوب کنند. «اشعار امریکایی باید جلوه کننده­‌ی شکوه امریکایی باشند، اما بیایید روراست باشیم آقای رئیس جمهور، اخیراً شعرها تعریفی ندارند.» کوئن در ادامه می­‌گوید «ملک‌الشعرای اوباما بیشتر به یک شوخی می­‌ماند، یک فاجعه که تحت رهبری فوق‌العاده ضعیفش، اشعار امریکایی در بیشتر مواقع حتی قافیه خود را هم از دست دادند.»

کوئن در ادامه جیمی فالون و تلاش‌­هایش را با توجه به نتایج انتخابات به سخره می­‌گیرد.

البته اعتبار کوئن با توجه به دریافت دو جایزه آکادمی به همراه برادرش ثابت شده است، اما نه به واسطه­‌ی اشعارش! البته جالب است که کوئن تنها یک هفته پس از ورود ترامپ به کاخ سفید شعر "منصف باش!” را در وصف ترامپ منتشر کرد.

«شعر من، به بیانی دیگر همیشه دارای قافیه بوده و هست، چیزی که شعر ملک‌الشعرا فلیپ هررا فاقد آن بود و موجب برکناری او شد.»

متن کامل نامه ایتن کوئن:

من درخواست دارم که برای مقام ملک‌الشعرایی ایالات متحده مورد بررسی قرار گیرم. اشعار امریکایی باید جلوه کننده‌­ی شکوه امریکایی باشند، اما بیایید روراست باشیم آقای رئیس‌جمهور، اخیراً شعرها تعریفی ندارند. ملک‌الشعرای اوباما بیشتر به یک شوخی می‌­ماند، یک فاجعه که تحت رهبری فوق‌‌العاده ضعیفش، اشعار امریکایی در بیشتر مواقع حتی قافیه خود را هم از دست دادند. این قضیه مثل این است که خوراک مرغ داخلش مرغ نداشته باشد. شعر من، به بیانی دیگر همیشه دارای وزن و قافیه بوده و هست، چیزی که شعر ملک‌الشعرا فلیپ هررا فاقد آن بود و موجب برکناری او شد، من فکر می­‌کنم باید به عنوان جایگزین او در نظر گرفته شوم.

دلیل دیگر اینکه من همیشه از شما حمایت کرده‌­ام و حتی شعر "منصف باش!”را برای حمایت از شما و اصلاح افکار عمومی در مورد شما سرودم. شما همیشه سعی در تحول امریکا داشته­‌اید. من هم گمان می­‌کنم باید شانس این را داشته باشم که در سمت ملک‌الشعرا این کار را انجام دهم. بیاید با یکدیگر شعر امریکایی را بار دیگر به شکوه خود بازگردانیم. بیایید مرغ را به خوراک مرغ برگردانیم!

رئیس جمهور ترامپ، خیلی­‌ها در من والاس استیونز زمانه را می­‌بینند. او کسی بود که با هنر شعرسرایی زندگی­‌اش را درگرگون کرد، من قول می‌­دهم که از من به عنوان یک شاعر یاد شود، به بیان دیگر من به عنوان نویسنده، تهیه کننده، و کارگردان در صنعت سینما بسیار مورد احترام هستم، اما به نظرم کافی نیست! شوخی می­‌کنم، منظور من این است که ملک‌الشعرا کردن من برای شما پلی را به جامعه هالیوود درست می­‌کند.

آقای رئیس جمهور شما باید گامی فراتر از اسکات بایو بردارید! امروز ما حرف­‌های زیادی راجع به دیوارها و پل­‌ها می­شنویم، اجازه دهید من پل شما باشم! هنر تنها به رامبرانت و مریل استریپ ختم نمی‌شود. هنرهای بسیاری توسط هنرمندان خلق شده‌­اند و من به شما تضمین می­‌دهم با چند دورهمی و مهمانی رایگان بیشتر از اسکات بایو به سمت شما می­‌آیند!

 به عنوان ملک‌الشعرا، من قدرت رهبری دارم! بزرگ­تر از دهانم است؟ نه برای کسی که در حال حاضر هم در تغییر چهره معرفی شده از شما در اذهان عمومی نقش مؤثری داشته است. اشعار من در وصف شما توسط هافینگتن پست منتشر شده و می­‌توانید آن­ها را بخوانید.

مخلص کلام اینکه، آقای رئیس جمهور، شما به بیشتر از اسکات بایو نیاز دارید. آقای رئیس‌جمهور کارهای من قافیه دارند. آقای رئیس جمهور من همانند والاس استیونز هستم.

آقای رئیس جمهور من به شما احترام می­‌گذارم، از شما حمایت می‌­کنم، استدعا می­‌کنم از من حمایت کنید. شعر من را بخوانید! من را ملک‌الشعرا کنید! شما می­‌توانید شعر بگویید!

شوخی می­‌کنم، اما در کل من با جدیت، همیشه در خدمت شما هستم.

ایتن کوئن
کد مطلب : ۱۱۷۷۷۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.