۰

مجموعه «بادکنک» چهارشنبه‌سوری روی آنتن

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۵
به گزارش عصر تعادل، مجموعه عروسکی«بادکنک» این روزها برای پخش در ایام نوروز در حال تولید است. فواد صفاریان‌پور؛ کارگردان این مجموعه عروسکی با اشاره روند این مجموعه به ما گفت: مجموعه عروسکی «بادکنک» توسط دو عروسک نوزاد اجرا می‌شود اما نمی‌توان گفت که این برنامه صرفاً برای کودکان است بلکه خانواده‌ها نیز از مخاطبان این مجموعه هستند. به‌عبارتی جهان فانتزی برای آدم‌های کوچک و بزرگ مفهومی پیدا نمی‌کند. جهان عروسکی و انیمیشن در همه دنیا برای همه افراد است و محدودیت سنی و مرزبندی ندارد اما در برخی آثار یک هدف‌گذاری تعیین می‌کند که چه طیفی مخاطب برنامه‌ها باشند.
 
فواد صفاریان‌پور: مجموعه عروسکی «بادکنک» چهارشنبه‌سوری روی آنتن شبکه پنج می‌رود

صفاریان‌پور در ادامه از ویژگی‌های این مجموعه گفت: در این مجموعه «بادکنک» قرار است کارتون‌ها و قصه‌های ایرانی را برای بچه‌های ایرانی داشته باشیم. ساخت این برنامه تمام ایرانی به این معنا نیست که ما یک کالای ایرانی تولید کرده‌ایم و قرار است با دیگر کالاهای ایرانی رقابت کنیم، نه به‌هیچ‌وجه این طور نیست. مانند همان هدفی که مردم بعد از فاجعه پلاسکو داشتند یعنی خرید محصولات داخلی ما نیز همین رویکرد را داریم. البته قرار هم نیست که بگویم فقط همین برنامه را ببینید و چیز دیگری نبینید.

مجری «آسمان شب» با بیان شخصیت‌های اصلی این مجموعه گفت: این برنامه دو عروسک بیشتر ندارد. دوقلوی همسانی که در آخر بسیار شناخته خواهند شد، ضمن این‌که در کنار این عروسک‌ها هیچ مجری و چهره‌ای حضور نخواهد داشت. علاوه بر این ما در «بادکنک» ارتباط تلفنی داریم و همچنین افراد خاص مهمان این نوزدان هستند. حتی گاهی ممکن است که مخاطب شاهد یک مناظره با یک فرد عالی‌رتبه کشور باشد، قرار نیست که این برنامه محدود باشد.

وی ادامه داد: این مجموعه در ۱۶۰قسمت توسط مسعود خاکبازان نوشته شده که از شروع زمان پخش آن حدود۲۰ تا ۲۵قسمت جلو خواهیم بود بدون این‌که شتاب‌زدگی در ساخت برنامه داشته باشیم. ناگفته نماند اولین قسمت از «بادکنک» به احتمال قوی از چهارشنبه‌سوری روی آنتن شبکه پنج خواهد رفت.

تهیه‌کننده برنامه «چرخ» در پاسخ به این سوال که آیا این برنامه رقیبی برای «کلاه قرمزی» است یا نه، گفت: قیاس کردن این برنامه با دیگر برنامه‌های عروسکی مثل «کلاه‌قرمزی»، «شکرستان»، «مدرسه موش‌ها» و... درست نیست، زیرا هرکدام کارکرد خودشان را دارند. برای مجموعه «کلاه‌قرمزی» با یک عقبه بیست‌ساله رقیبی پیدا نخواهد شد. «کلاه‌قرمزی» جنس و نوع خودش را دارد از طرفی بسیار متکی به دو نابغه به‌نام ایرج طهماسب و حمید جبلی است. ما باید بررسی کنیم که چند نفر از این افراد نابغه در کشورمان داریم. متاسفانه در این زمینه ما نابغه کم داریم و بنابراین خروجی کاری که از افرادی مثل حمید جبلی و ایرج طهماسب بیرون می‌آید، متفاوت است.

صفاریان‌پور افزود: طبیعتاً ما با گروه‌های مشابهی از عروسک‌گردان‌ها و صداپیشگان کار می‌کنیم چون تعداشان محدود است. ولی بهتر است برنامه‌های عروسکی را باهم مقایسه نکنیم. «بادکنک» نیز قرار است که کارکرد و پیام خودش را داشته باشد، در عین حال کارتون ایرانی برای بچه‌های ایرانی پخش می‌کند.

فواد صفاریان‌پور در پایان با اشاره به برنامه عروسکی «شکرستان»گفت: طبق روال گذشته «شکرستان» از شبکه نسیم و در روزهای یک‌شنبه، ‌سه‌شنبه و جمعه در نوروز پخش می‌شود. علاوه بر این یک قسمت درباره چهارشنبه‌سوری خواهیم داشت که همان شب پخش می‌شود. یک قسمت هم برای شب سال نو و یک قسمت هم برای ۱۳فروردین خواهد بود که همه آن‌ها موضوعیت دارند.

گفتنی است در این مجموعه عروسکی، عروسک‌گردان و صداپیشه‌های مطرح تلویزیونی و سینمایی چون آزاده مویدی‌فرد(اسکندر، فریدون، شمسی)، محمد لقمانیان(وزیر، خواجه‌الماس)، امیر سلطان‌احمدی(بهلول، کیا)، بهادر مالکی(پادشاه، جاج‌زاده)، شبنم مقدمی(ننه‌قمر)، نازنین بیاتی(رویا، ‌پیشگو)، شیما بخشنده(نوزاد۱)، حسام محمودی(صفدر)، وحید نفر(مصادره، پیرپلاسی)، مهدی شاه‌پیری(لولویی، آقای ناگوار) و احسان کرمی (راوی) حضور دارند.
کد مطلب : ۱۱۷۷۷۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.